Gå til innhold
Fiskersiden

En liten teaser fra sesongstarten ombord på M/S Gotland


Gotland
 Share

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Svært kort kan det sies at Kjell åpnet ballet med megafisken som var en oppgulpet fisk unna v-rek. Caos dro deretter en som var etpar kilo mindre. Min var ordinære (i denne sammenheng) 26,5. Vilhelm kjørte to kroker og dro to stk på 15 og 20. Jim Frode en på drøye 15. Jørgen nøyde seg med en hågjel (hvordan i all verden turte den å svømme der forresten?)

Vi ble enige om at de som ikke hadde rundet 25 kilo skulle få et nytt nedslipp. Jørgen hevnet hågjelen med en på drøye 27, Vilhelm fortsatte med to kroker og fikk en duble på ca 25 og 35. Jim Frode ble eneste mann under 25 med en på 21,5. Deretter dro vi. Hadde vi fortsatt hadde vi nok

a) fått på over 30 alle sammen

:thumbsup: satt ny v-rek

c) fylt båten med fisk

d) tømt plassen for fisk

Det siste skjedde jo når de hadde bonanzafiske i 2006, så Frederic bestemte seg for å være mer restriktiv denne gang, og det var helt greit for oss. Mulig Vilhelm ble første og siste mann som får bruke tokrokstackle også, hehe...

Utover den magiske/paniske timen skjedde det lite. Dealen var å prøve (og ikke tømme!!) langeplassen lørdagen, og det gjorde vi. Seien var helt vekk, lyren og torsken var også omtrent vekk.

En helt drøy opplevelse, og alle mann perset selvsagt soleklart på lange, flere også med største fisk totalt sett. MEN; tro ikke at det er ubegrensede mengder med lange mellom 15 og 40+ som bare kan taues opp i mengder for at folk skal henge et v-rek diplom på veggen. Frederic var temmelig klokkeklar på at denne plassen skulle voktes med omhu. Litt slakk strikk, så er plassen død på rekordtid. Synd, men sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til å grine nei. Blir vel først en liten nyhetsteaser i AoF og så etterhvert en fyldigere dekning av området, arter, redskap og metoder. Det eneste som ikke blir nevnt spesifikt er selvsagt plasser. Ellers var det en hendelsesrik tur der vi så spekkhogger, grindhval, matet havørn, feiret bursdagen til Vilhelm og holdt moralen oppe med griseprat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syyyykt!

Gratulerer med rått langefiske.

All ære til søta skipper med vett i hue.

Brutus som var i ekstase ove en bitteliten makrell på 1560gr...

Hadde vært artig å sett reaksjonen etter langa på 27,5kg deiset ned på dekket. :lolu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syyyykt!

Gratulerer med rått langefiske.

All ære til søta skipper med vett i hue.

Brutus som var i ekstase ove en bitteliten makrell på 1560gr...

Hadde vært artig å sett reaksjonen etter langa på 27,5kg deiset ned på dekket. :)

Ryktene sier at han trodde den var enda større og ble bittelitt skuffa med en gang..... Det er lett å bli litt ivrig når første fisk i båten skumper på 40 kilo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger ut et bilde av min største på turen.

36 deilige kilo smile.gif

100793_s.jpg

Flott fisk Oscar!! Gratulerer med pers.

En av mine 4 på 2 nedslipp smile.gif

100591_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...0409/100591.jpg

Slike kan ikke jeg love deg her nede Vilhelm!! Gratulerer så mye! Tenk å få de 2 store samtidig.

Det er på tide å ta NR tilbake i norske hender....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevares... Heeeelt sinnsykt!!! Grattis til alle!

Nærmer seg båt-utsetting og sesongstart her også.. Litt vanskelig for å bestemme meg om dette gjør at jeg gleder meg vanvittig,eller bare gjør meg helt resignert hehehe.. Føler liksom at første på 20+ ikke gir den helt store gjenklangen etterhvert..

En første Håkjerring på 300 kg ville vel resultert i kommentarer so "Synd den ikke var større.." Humre-humre :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevares... Heeeelt sinnsykt!!! Grattis til alle!

Nærmer seg båt-utsetting og sesongstart her også.. Litt vanskelig for å bestemme meg om dette gjør at jeg gleder meg vanvittig,eller bare gjør meg helt resignert hehehe.. Føler liksom at første på 20+ ikke gir den helt store gjenklangen etterhvert..

En første Håkjerring på 300 kg ville vel resultert i kommentarer so "Synd den ikke var større.." Humre-humre :D

Ikke glem att de er dem personlige rekordene som teller mest. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.