Gå til innhold
Fiskersiden

Lodda e kommet


Nikolassisen
 Share

Recommended Posts

Kan herved bekrefte at det blir vestlig loddeinnsig i år. For oss her i området betyr det at det blir mulig å oppleve et fantastisk fiske innaskjærs rundt påsketider. Bare husk å bløgge og sløye fisken raskt.

Pratet nettopp med en av yrkesfiskerne på Malangsgrunnen. Han bekreftet også at det har vært usedvanlig mye storfisk i år, men likevel er det sjelden med så stor torsk som den Marcus dro opp her om dagen. Den største torsken de hadde fått ombord var 42,3kg. Den største torsken er visst nord på Grunnen - i garnbakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål ang. lodda.

Skulle gjerne dykket og fotografert den når den kommer helt opp i fjæra og ligger og koker i overflaten. Etter hva jeg forstår skjer ikke dette hvert år, men bare av og til.

Er det noen her som har erfaring med dette? Eventuelt vet om det skjer i år og hvor?

Mvh Rudolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare følg etter måsen...

I alle fall, det skjedde omtrent rett utafor havna i Harstad i fjor. Om det skjer igjen vil tida visa.

Litt vanskelig å følge måsen helt fra Stavanger, så det er nok bedre med lokale kjentfolk :)

Hvor lange pågår dette fenomenet når det først opptrer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke motsatt?

ironi=)

Hytta jeg og en kompis har leid ligger på Sør-Åborneset på Ringvassøya, så i området rundt der.

sir bare velkommen til kveite paradis=) Si bare ifra så kan jeg sikkert vise dere noen godplasser hvis dere ikke finner fiske=) Hvordan båt blir dere å disponere? bare send pm hvis det skulle være nødvendig=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter pris på vennligheten din. Vi har leid hytte og båt hos Nikolassisen, og sånn jeg har forstått det, så skulle han være med ut 2 dager. Så vi får vel god hjelp da vil jeg tippe B)

Da risikerer dere stor fisk.... :rolleyes:

Endret av Trulsolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag va första dagen med mycket lodda på sörliga delar av grundet. Men fisken tog i ganska bra ändå. Fantastisk medelvikt idag, ca 15kg. Nästan all fisk va mellan 15-20kg, väldigt jämn storlek. Men otroligt nog bara en fisk över 20kg, den va 24,5kg. Nya tag imorn...

Du må vel nesten legge ut bilde av årets første kveite, Marcus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsken tar på allt, spelar ingen roll vad man fiskar med, pilk, jigg, makk osv... Problemet e ju att få de stora, omöjligt att sålla ut de "små", vi har testat en del med stora beten tex 42cm jiggar för att se om medelvikten på den fångade fisken blir större, men de verkar inte hjälpa. Tror de bara gäller att fiska en massa, in i mellan får man alltid nån stor. Vissa dagar kan man komma in i stim med större fisk, där det bara verkar vara fisk mellan 15-25kg. Då verkar de som om fisken går uppdelad, vissa stim med enbart stor fisk och vissa stim med mindre fisk mellan ca 7-15kg. Andra dagar är de inte alls så, utan det är blandning hela tiden. Det är lika mycket fisk över hela malangsgrunden, men snittstorleken är större när du kommer en bit in på grunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.