Gå til innhold
Fiskersiden

Kulehode til kamerastativ


mavi
 Share

Recommended Posts

Samboeren min har en Velbon Sherpa 600 stativ og ønsker seg kulehode til dette for å kunne bevege kameraet i alle retninger i med kun 1 håndgrep.

Noen som har noe å anbefale?

Vi er studenter så vi har ikke verdens mest romslige økonomi så rimelige, men gode alternativer er å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et Velbon c-600 men syntes det blei for klumpete og tungt , og egnet seg mere til videokamera så jeg solgte det og kjøpte dette : http://www.netonnet.no/art/foto/stativ/stativ-digitalkamera/Manfrotto-MODO785B%28112325,3317%29

Lite å lett med kraftig lås på kulehode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående kulehoder (eller stativhoder generellt) så er det litt sånn at du får hva du betaler for. I utgangspunktet stemmer dyrere = bedre veldig godt - så er det bare å legge seg på det nivået en føler fornuftig. Akuurat slike ting foretrekker jeg å prøve før jeg handler. Sjekke at de låser direkte og at du ikke får et lite sig etter at du slipper taket osv - at de takler tunge objektiver godt osv... Jeg anser det f.eks som et stort problem dersom hodet siger en mm eller to når jeg først har låst det, men det kan ikke hende det er like kritisk for deres bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.