Gå til innhold
Fiskersiden

Nordsjøakvariet


Recommended Posts

TIllater meg å sitere meg selv fra en annen tråd. Jeg var i alle fall svært imponert over akvariumet, og kunne nok blitt sittende noen dager foran den store glassveggen og glodd...

Avslutta ferien med nok et akvariebesøk, nemlig en tur innom Nordsøen Oseanarium i Hirtshals. Dette kan anbefales på det sterkeste! Er man bare det minste interessert i fisk kommer man til å like seg der. For en som meg, som er godt over gjennomsnittlig interessert i fisk er det aldeles fantastisk. I tillegg bygger de ut! Dette kommer til å bli et fast stoppested til eller fra ferga fremover, bare det store "karet" er alene verdt inngangspengene.

91354_s.jpg

Man bare gaper første gang man kommer rundt hjørnet og stirrer ned på denne glassveggen...

91356_s.jpg

Og så dukker denne karabaten opp (en av tre som svømmer rundt bak det 60cm tjukke glasset)

91355_s.jpg

Guttungen var dypt fascinert...

91357_s.jpg

De hadde alt fra avtrekkerfisk...

91358_s.jpg

til piggskater i hopetall. Samt en drøss andre arter.

91359_s.jpg

Et høydepunkt er når dykkeren går i vannet for å mate fiskene.

91360_s.jpg

Han hadde med kamera, og rapporterte med lyd og bilde inne fra tanken.

91361_s.jpg

Som så mange andre steder hadde de et slikt "klappebasseng". Bortsett fra at i stedet for til de sedvanlige flyndrene og leppefiskene

91362_s.jpg

hadde slike som dette... I tillegg sto det en person bak karet og fortalte om fiskene og svarte på spørsmål fra folket :thumbsup:

91363_s.jpg

Veldig stas for pappa, og veldig stas for toåringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Flotte bilder ! (Kom over denne tråden nå mens jeg søkte etter noe annet)

Det snakkes om tur til det området om ikke så lenge, er det andre ting (fiskerelaterte) man bør få med seg? Finnes det sportsfiskebutikk i Hirtshals? Og er det noen p&t i området som har åpent der om vinteren?

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok helst hobby fiske med garn og ruser det er mest av i Hirtshals.Skal du ha noe litt mer spesielt må du nok ned til Hjørring (Der har de også super best bilig mat og god vin).Har en del sommrer i dette området.Det finnes noe p&t vann som er åpne året rundt. Her er litt info http://www.putandtake.info/nordjylland/ Håper det er til nytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.