Gå til innhold
Fiskersiden

SØ Lindesnes-Mandal?


Bjarne HS
 Share

Recommended Posts

Det er så mange gode plass at det er vanskelig å skrive alle her.

Generelt:-

Mandal - Fra sjøsanden hele veien inn til skogsfjorden men ikke forbi mones. Flere bukter ut på skjernøya.

Lindesnes - Mange plasser på begge sider av snikfjorden, og flere bukter langs veien retning lindesnes.

Det er å bare prøve deg frem. De alle fleste bukter/plasser har fisk.

Hvis jeg er ledig, er det å bare slenge deg med på en fisketur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en del SØ i det siste på børstemark imitasjoner. De fleste fisk er fortsatt litt lengre inn i brakkerevann, og jeg har hatt best fangst inn i fjordene enn ut lengre mot havet. Siste turen på et par timer tok jeg fire stykk opptil 600g mistet en på +/- kiloen og fikk flere napp/fisk etter flua. Så fart fisken er det.

Har enda ikke tatt årets første dorgetur, men den kommer forhåpentligvis snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassene Wiggy nevner vil levere fisk, garantert!

Dog er jeg ikke helt enig i at bettet nødvendigvis er bedre lenger inn, da jeg har hatt noen fine økter på Skjernøy i år med godt med liv. Har forsåvidt fått fisk innover Skogsfjorden også, men på ingen måte bedre fiske der enn lenger ut. Men dette er detaljer. Fisk der det ser bra ut så får du nok fisk, samma om det er langt ut eller langt inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plassene Wiggy nevner vil levere fisk, garantert!

Dog er jeg ikke helt enig i at bettet nødvendigvis er bedre lenger inn, da jeg har hatt noen fine økter på Skjernøy i år med godt med liv. Har forsåvidt fått fisk innover Skogsfjorden også, men på ingen måte bedre fiske der enn lenger ut. Men dette er detaljer. Fisk der det ser bra ut så får du nok fisk, samma om det er langt ut eller langt inn!

Har du lyst å dele nøyaktig hvor på skjernøya du har fått? Gjerne via PM. Selv har jeg tatt litt på skjernøya, men antallet har vært betydelig lavere men snitt størrelsen uten tvil større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.