Gå til innhold
Fiskersiden

Har et lite langt problem- trenger tips til å frakte fiskestenger i sykkel.....


veg
 Share

Recommended Posts

Jeg bruker for det meste sykkel som framkomstmiddel når jeg fisker og akter å holde meg til det, men jeg har et lite luksusproblem. Det er ikke så gøy å sykle med todelt fluestang på 4,5 fot hver del stikkende ut av sekken og det kan være direkte farligom man faller, og nåår jeg skal kystmeite må jo 12fots karpestang som er todelt med, finnes det noen innretninger for å få fraktet stengene ?

på forhånd takk

veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fest dem langs med stangen på sykkelen. Er stangen langt nede på rammen fester du dem mellom setet og i rammen på ned kant av styret. Har syklet mange turer med den festemetoden.

hvordan fester du de? hadde vært fint med evt et illustrerende bilde eller noe sånt :D

Veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE fest stanga til sykkelen! hvis du tryner da, knekker stanga uansett. Ha den i hånda, alltid :o Litt skrubbsår på knæra tåler man, men en knekt stang for hver gang man tryner på sykkel kan bli dyrt :blush: Hvis du har den i hånd kaster man den fra seg automatisk hvis man faller (jeg gjør i hvert fall det :D)stanga tåler som regel det hvis den er i trekket sitt.

Sykling med stang er og forblir litt klomsete, men for oss ungdom uten førerkort blir det fort eneste løsning. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE fest stanga til sykkelen! hvis du tryner da, knekker stanga uansett. Ha den i hånda, alltid :o Litt skrubbsår på knæra tåler man, men en knekt stang for hver gang man tryner på sykkel kan bli dyrt :blush: Hvis du har den i hånd kaster man den fra seg automatisk hvis man faller (jeg gjør i hvert fall det :D)stanga tåler som regel det hvis den er i trekket sitt.

Sykling med stang er og forblir litt klomsete, men for oss ungdom uten førerkort blir det fort eneste løsning. :D

Skal jeg sykle 12kilometer med sykkel i ene hånda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tube tar for stor plass(om en ikke er sykt hjulbent) rolleyes.gif . Fest stengene langs rammen med feks skiremmer.

Dette er det eneste som fungerer.

ok :fish:

Jeg sykler bare langs veier i de situasjonene fiskesteengene er for lange til å ha i sekken, så tryning er uaktuelt uansett ;)

Takk for masse tips ;)

Veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden, da er stort sett brukte 6-8m hele bambusstenger, var det måten å sykle med stengene. Hadde en på 8,5m i flere år som jeg fraktet på den måten. Aldri knekt ei stang på den måten. Har en sykkelvesker eller noe som stikker lengre ut på siden enn stengene er det det stedet som tar støyten. Styret tar unna fremme.

Bruk skibånd og feste med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange år siden, da er stort sett brukte 6-8m hele bambusstenger, var det måten å sykle med stengene. Hadde en på 8,5m i flere år som jeg fraktet på den måten. Aldri knekt ei stang på den måten. Har en sykkelvesker eller noe som stikker lengre ut på siden enn stengene er det det stedet som tar støyten. Styret tar unna fremme.

Bruk skibånd og feste med.

takker for tips :fish:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ølgylt hadde en fin en. Han brukte en gammel golbag som han festet bak på bagasjebrettet.

Men dagens sykler har vel ikkje bagasjebrett?

Var bilde av den i en rapport han hadde nettopp..skal se om eg finn den :fish:

Eg fant eg fant: https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=53257

Kan evt bare ta et rør og lage bunn osv.

Eg var mest glad i teleskop stenger da eg sykla ;)

Endret av Millionas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med ryggsekkramme som utgangspunkt for feste av rør. Den kan du jo ha på ryggen.

Da kan du sikkert få plass til pod ol.

Med sykkelvesker i tillegg, har du plass til alt det andre.

Men hvis du er redd for å falle av sykkelen, så blir det jo farlig uansett hvilken løsning du velger.

Endret av Potemkin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke en stangtube som er festet til sykkelen?

Enig med du.

Jeg ville ihvertfall skaffet meg et stk plastrør av passende lengde, og montert den på sykkelen. :thumbsup:

Teleskopisk karpestang?:P :P

Ja, det får du da.

Har en stående i boden jeg. 12 fot, 3 lbs. :goodjob:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

går for den jeg :P

Du får glede deg til du blir konfirmant, blir vel scooter da og enda større rekkevidde på fisketurene :D

Husker det åpnet seg en ny verden for meg da jeg kjøpte moped for pængan. Mange bomveier i nærheten og fiskevann man aldri orker å dra til pga. for langt å gå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.