Gå til innhold
Fiskersiden

Veg's Galskapstråd- Laksen i Nidelva


veg
 Share

Recommended Posts

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker ! :thumbsup: Blanket i dag jeg, men det ble bare en svipptur ...¨

Tokk bussen ned til bunnprisen og handlet noe snop der før jeg ramlet meg opp til toppen av valdet, der ble jeg en stund, trua var ikke på topp da det var en dykker (!) som drev nedover elva. Han sa det var sånn ca. fisketomt men jeg skulle da prøve... Fisket over strømmen med sluken men ble fort lei av hyppige bunnnapp og grønske på sluken etter HVERT kast... :)

Så to folk i bar overkropp, drive nedover elva i en lekk båt av type, Nils master titanic . Mens de padlet med treplanker og øste ut vannn,, jeg var forberedt på å ringe polisen , men de vinket jo så fint når de passerte :) Jeg fikk også hilst på herr/frøken oter.

velvel, det er ikke SÅ enkelt but I'll be back!

veg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veg, ikke fisk deg lei nå i starten i Nidelva...jeg har gjort det, og mistet nesten motivasjonen (bare nesten), før jeg skjønte tegninga.....ta det med ro og forvent lite før vanntempen begynner å krype over 8 grader og datoen viser slutten av juni og utover.

All fisk før dette er bingo, bonus og det som verre er!

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veg, ikke fisk deg lei nå i starten i Nidelva...jeg har gjort det, og mistet nesten motivasjonen (bare nesten), før jeg skjønte tegninga.....ta det med ro og forvent lite før vanntempen begynner å krype over 8 grader og datoen viser slutten av juni og utover.

All fisk før dette er bingo, bonus og det som verre er!

Veit det sjø , men kunne bare ikke finne på noe annet å gjøre nå som det var åpning og allting, måtte jo først og fremst finne ut hvor fiskeplassene var :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten en av de gjennomsiktige bomberduppene, eller den gode gamle grønne treduppen. 4-6m fortom. Fluer kan vi komme tilbake til. Og du...... Vent til juli med flueduppen, det er bingolotto før den tid. Dukker nok opp der nede først på juli jeg også, så kan jeg godt vise deg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten en av de gjennomsiktige bomberduppene, eller den gode gamle grønne treduppen. 4-6m fortom. Fluer kan vi komme tilbake til. Og du...... Vent til juli med flueduppen, det er bingolotto før den tid. Dukker nok opp der nede først på juli jeg også, så kan jeg godt vise deg litt.

Tenkte å prøve en av de svære gule som elbe har, så får æ kasta skikkelig, holder det med 0,50 fortom? Men jeg tenkte at fluedupp må være gull i grundtvannsmåsgteinergrønskeland :)

Vente te juli æ sjø :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOFA trenger 15/20 stk sjøørret til stamfisk arbeidet så det vill komme bur der nede om ikke lenge. Får man sø over 2 kilo vil vi at den puttes i bur og at det ringes slik at vi kan hente den.

Sjøørreten vil med mattilsyne og vetrinær institutes velsignelse gå tilbake i elva etter at de har gjort jobben sin..

Kay

Endret av Olsen77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TOFA trenger 15/20 stk sjøørret til stamfisk arbeidet så det vill komme bur der nede om ikke lenge. Får man sø over 2 kilo vil vi at den puttes i bur og at det ringes slik at vi kan hente den.

Sjøørreten vil med mattilsyne og vetrinær institutes velsignelse gå tilbake i elva etter at de har gjort jobben sin..

Kay

hvor på valdet vil du sette buret da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, jeg har overgitt meg :) handlet inn noen søkker, kroker og oterhvirvler i dag, oppheng med rød ulltråd er bundet og jeg fant en neve feitorm og sytråd under noen steiner i skogen...

I morra ska det rakles :bbq:

Statistikken hittil i år ser slik ut,

Dato Type Vekt Redskap Satt ut Vald Fornavn Etternavn

04.06.2010 Laks 5,8 Wobbler Nei Vald 3 Kroppan Anita Sivertsen (lagleder)

02.06.2010 Laks 14 Wobbler Nei Vald 1 Leirfosshølen Fiskeklubb Fossekallen

01.06.2010 Laks 6,8 Sluk Nei Vald 7 Nydalsdammen Ivan Nygård

men jeg skal iallefall prøve :) er jo godvær og allting

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.