Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske sjapper Tromsø


øysteiin
 Share

Recommended Posts

Hei

Skal snart på en 10 dagers tur til Senja for fiske.

Må nok innom Tromsø for og bunkre mer fiskeutstyr, selv om det strengt tatt sikkert ikke er nødvendig.

Er det noen lokale som har noen gode tips om butikker i Tromsø omegn omr som har endel utstyr?

Noen som har peil på hvor man kan få skaffet seg agnfisk av type makrell/sild etc? Eller finnes den i sjøen i midten av juni slik at man kan fiske den selv?

Takker på forhånd for gode tips :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal snart på en 10 dagers tur til Senja for fiske.

Må nok innom Tromsø for og bunkre mer fiskeutstyr, selv om det strengt tatt sikkert ikke er nødvendig.

Er det noen lokale som har noen gode tips om butikker i Tromsø omegn omr som har endel utstyr?

Noen som har peil på hvor man kan få skaffet seg agnfisk av type makrell/sild etc? Eller finnes den i sjøen i midten av juni slik at man kan fiske den selv?

Takker på forhånd for gode tips :rolleyes:

De må vel ha noe litt nærmere enn Tromsø? Hva med Finnsnes, som du må gjennom for å komme deg til Senja uansett hvis du skal over brua :-)

Finnsnes Sjøsenter f.eks. De har ikke nettside men tlf: 77 85 04 60‎ prøv å ring og hør hva de har, og hvis de ikke har, kansje de vet om hvor på finsnes de har :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Det var det jeg regna med, men måtte spørre alikevel. Det er noen år siden jeg var i Tromsø nå, men andresens våpenforretning er et gammelt og velrenomert firma i alle fall. Svein Anton kjenner også fiskermiljøet godt, og har sikkert noen tips å komme med hvis du treffer ham der. Ang agn så kan du kontakte fiskernes agnforsyning og spørre der hvem som selger agn ute på Senja, du får sannsynligvis tak i det i Senjahopen. Alt salg av agn går gjennom dem, de har enerett å¨agnsalg i Norges Råfisklags område

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Det var det jeg regna med, men måtte spørre alikevel. Det er noen år siden jeg var i Tromsø nå, men andresens våpenforretning er et gammelt og velrenomert firma i alle fall. Svein Anton kjenner også fiskermiljøet godt, og har sikkert noen tips å komme med hvis du treffer ham der. Ang agn så kan du kontakte fiskernes agnforsyning og spørre der hvem som selger agn ute på Senja, du får sannsynligvis tak i det i Senjahopen. Alt salg av agn går gjennom dem, de har enerett å¨agnsalg i Norges Råfisklags område

Takker for gode tips både her, og fra tidligere bidragsytere.

Hvis jeg ikke får fisk kan jeg verken klage på plass, utstyr eller hjelp fra nadre medfiskere. Hva skal jeg da klage på..? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein Anton er jo ikke så mye tilstede, prøv deg heller på Ørjan, dyktig kar som hjelper deg med det du trenger. Ang. Agnforsyninga så har de ganske mye makrell inne nå, men det var verre med akkaren, men det lønner seg og legge 2 timer i på et svalberg hvor du ser måsen, da har du gratis agn som holder lenge=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.