Gå til innhold
Fiskersiden

Reservesnelle


Carla
 Share

Recommended Posts

Ebay By 150dollar for den her så får du den samme snella som jeg har på tur i posten uten moms så blir det 1150kr og hvis du er uheldig koster den deg ca1450 :whistle::-)

Aldri vært noe fan av lineteller, men snella ser ut som å være godt kjøp om man liker lineteller :)

legg 2000 i den å kjøpt deg en penn senator 4/0=)

Er det den du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kjøp en TLD 15. Det holder i massevis og er lettere enn Penn 4/0. Om jeg skulle kjøpt inn en Senator i dag ville jeg gått for 3/0, hvorfor kjøpe så tungt som 4/0? Min gamle 4/0 blir fra nå av kun brukt til dyphavsfiske ned til 1000 meter samt tungt konkurransefiske.

TLD 15: http://www.skittfiske.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=40714

Endret av obbien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt, men det er vel smak og behag. Vil man ha ører til er TLD 20 bra.

Selv har jeg enda ikke brukt seletøy på noen av mine kveiter. Gått helt fint uten.

Seler har vel en opplagt fordel når man x antall ganger i løpet av dagen skal vinsje opp 1.5kg bly fra 350m dyp. Eller man havner i en stor stim av blufin tuna, og får gleden av å fighte et dusin fisker på tosifret antall kilo i løpet av dagen.

På kveitefiske får man som regel anledning til å hvile armene litt mellom de værste slagene, slik at sele ikke er et absolutt must :D

Har vurdert om jeg skal gå til anskaffelse av sele, men siden jeg har såpass mange stangtimer i snitt mellom hver fisk at selv mine kontor-armer blir restituert, tror jeg at jeg dropper det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på, mange selgere synes det er greit å skrive en mye gunstigere verdi på tolldeklarasjonen, samt å krysse i hytt å pine, gjerne der det står "gift". Da seiler slike ting ganske greit gjennom tollen. Treffer du derimot på en av de litt vanskeligere selgerne, så skriver han "goods" og reell verdi. Da skal det mye til at den går gjennom, selv om det av og til skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.