Gå til innhold
Fiskersiden

Dusa 04.04.05


Gjest
 Share

Recommended Posts

Dusa, Grimsøya, Sarpsborg.

Har definitivt gitt opp isfiskesesongen i Østfold! Nå er det ikke et isflak å se i Visterflo. Var derfor på høy tid med årets første sø-tur. Dro hjemmefra med friskt mot i 17-tida. Innom i Særp for å hente makker Jostein. Begynte fiskinga ca 18. Skjedde absolutt ingen ting før skumringa. Endte opp med en sø på 40 cm og tre skrubber med 540 gram på topp. Selv om ikke fangsten var all verden var det som vanlig en god investering i mental hygiene! [ :) ]

Prøvde litt forskjellige metoder. Sluk var dødfødt. Likeså bomber og flue. Det som gjorde susen var dupp og reke. Jostein prøvde ei stund med bomber og sild men konverterte til reke han også etter hvert. Ørreten tok 2-3 meter fra land. Hadde ikke lys på duppen så det ble kortdistanse og hodelykt etter hvert. Med tanke på at morgendagen faktisk kommer ga vi oss 21.30.

Perfekt vær: grått og tildels frisk bris med passe krusninger på vannet:

Dusa_001_Small.jpg

Her formelig oser det sjøørret lang vei:

Dusa_004_Small.jpg

Tok ingen bilder av fangsten da jeg antar de fleste har sett småfisk før... [ :D ]

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alle" snakker om sø-fisket i Sverige. Tanken var at da er det jo fritt frem på plasser her hjemme hvor det vanligvis er masse folk. Stemte bra, det! [ :) ] Var en tre-fire andre fiskere i området men de ga seg før det ble mørkt! [:0] Puddingær med andre ord! [ :D ]

Holsten: Klager aldri over dårlige fisketurer - slike finnes pr.definisjon ikke! (Med hederlige unntak for ribbensbrist og sjøsyke)

Og ja, Flemming, det var årets første sø-tur - ergo årets første sø. Grei uttelling så langt...

- Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ening Håvard, kansje like greit å fiske her hjemme på åpninga i sverige! Jeg var en av de som brannt meg på en tur til Resø på Søndag! 12-timer sø fiske leverte en sø for min del[ :) ] Bra...not!

Vi hadde en flott tur ellers og søket opp flere potensielle gode plasser senere på året[8D] Så forøvrig masse fisk, og stor fisk, men nesten ingen som fikk opp noe. Ble vel kansje tatt 20-30 fisk fordelt på 20 fiskere(både sluk og flue)

Så det hadde vel vært like greit å bli hjemme, men sånnt vet man aldrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 18 years later...
On 4/5/2005 at 7:34 AM, Guest said:

Dusa, Grimsøya, Sarpsborg.

Har definitivt gitt opp isfiskesesongen i Østfold! Nå er det ikke et isflak å se i Visterflo. Var derfor på høy tid med årets første sø-tur. Dro hjemmefra med friskt mot i 17-tida. Innom i Særp for å hente makker Jostein. Begynte fiskinga ca 18. Skjedde absolutt ingen ting før skumringa. Endte opp med en sø på 40 cm og tre skrubber med 540 gram på topp. Selv om ikke fangsten var all verden var det som vanlig en god investering i mental hygiene! [ :) ]

Prøvde litt forskjellige metoder. Sluk var dødfødt. Likeså bomber og flue. Det som gjorde susen var dupp og reke. Jostein prøvde ei stund med bomber og sild men konverterte til reke han også etter hvert. Ørreten tok 2-3 meter fra land. Hadde ikke lys på duppen så det ble kortdistanse og hodelykt etter hvert. Med tanke på at morgendagen faktisk kommer ga vi oss 21.30.

Perfekt vær: grått og tildels frisk bris med passe krusninger på vannet:

http://www.saxegaard.no/vbi/Dusa_001_Small.jpg

Her formelig oser det sjøørret lang vei:

http://www.saxegaard.no/vbi/Dusa_004_Small.jpg

Tok ingen bilder av fangsten da jeg antar de fleste har sett småfisk før... [ :D ]

- Håvard

kan jeg spørre hvor dypt hadde du dup meita? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.