Gå til innhold
Fiskersiden

Beiarelva i slutten av Juli


Hiva
 Share

Recommended Posts

Hei!

"Kjerringa" og jeg skal til Beiarn på ferie i slutten av Juli, og i den forbindelse skulle vi gjerne hatt noen tips om gode sluker ("kjerringa") og fluer til fiske i Beiarelva. Gjerne også tips om gode ørretvann og elver. (viktigere med antall enn størelse)

Blir sikkert en tur på sjøfiske også og da er vel Saltstraumen ett naturlig valg, eller er det fullt av folk der? (hater køfiske)

ALLE tips og råd mottas med stor TAKK ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

"Kjerringa" og jeg skal til Beiarn på ferie i slutten av Juli, og i den forbindelse skulle vi gjerne hatt noen tips om gode sluker ("kjerringa") og fluer til fiske i Beiarelva. Gjerne også tips om gode ørretvann og elver. (viktigere med antall enn størelse)

Blir sikkert en tur på sjøfiske også og da er vel Saltstraumen ett naturlig valg, eller er det fullt av folk der? (hater køfiske)

ALLE tips og råd mottas med stor TAKK :D

Hej

Svart/grønn og svart /orange og grå/chartreuse er alltid brukbare i beiarn,prøv gjerne litt større fluer på synkesnøre hvis det går mye vann, eg har fått en del på zonkers på dobbelkrok så det virker ..det meste trur eg virker så eg legger med en link til noen Beiarfluer :-)) http://www.edgeflyfishing.com/ipb/topic/89684-christers-flugor/

M.v.h

Christer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der for ca 14 dager siden. Vi var fire mann, alle fikk nå laks. Største var vel 10,5 kg, minste 6,9 kg. Mer enn halvparten tok Kleppesluken 24 gram, resten (mine + Gammel-Erik sine) tok wobbler, så på mindre elv regner jeg med at Kleppesluken i 15 og 18 gram skulle bli bra greier. Det ble fisket en del med flue av oss også, uten at det resulterte i noe særlig verken for oss eller andre langs elva, men elva var relativt stor og kald når vi var der. Ellers mye uryddig bunn høyt oppe i elva som gjør den vanskelig å makke.

Sluk eller spinner oppstrøms/nedstrøms avhengig av temp i elva, eller små wobblere fisket med ørretbombe som kastevekt, skulle bli bra. Er elva varm og lita, prøv fluer med litt sølvkropp og blått/grønt i.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.