Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddefiske fra land i Bergen og sluken "atom"


Tor.Øksendal.
 Share

Recommended Posts

Jeg har tenkt å prøve meg på storgjedda i vår, men er ikke så kjent med vannene i Bergen. Hørt Grimevannet kan være verdt å prøve ut, men er det bra muligheter for å gå langs land og kaste her? Er det noen andre (gode) gjeddevann der man kan fiske fra land? Hadde en favorittsluk til denne måten å fiske på, nemlig Abu Garcias "Atom", men har mistet den siste[ :) ]. Har sett litt rundt i butikker i Bergen sentrum, men ikke funnet noen som selger sluken. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk, står noe der. Jeg ser etter et vann der det er god tilgjengelighet fra land, d.v.s. ikke for mye buskas,skog og fjellskrenter langs bredden, kanskje noen fine stier rundt vannet. Det kjipeste jeg vet er å kjøre til et vann bare for å se at det ikke går an å komme seg frem noe sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grimevannet er vanskelig tilgjengelig fra land etter mine opplysninger. Anbefaler Nesttunvassdraget (obs-fisken herfra bør vel ikke spise tror jeg...), videre er det jo gjedde i f.eks Tveitvannet, Gravdalsvannet og øvre deler av Os-vassdraget.

Sidene til bergen Sportsfiskere inneholder et kart hvor du kan få endel god informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Tor.Øksendal.

Ja takk, står noe der. Jeg ser etter et vann der det er god tilgjengelighet fra land, d.v.s. ikke for mye buskas,skog og fjellskrenter langs bredden, kanskje noen fine stier rundt vannet. Det kjipeste jeg vet er å kjøre til et vann bare for å se at det ikke går an å komme seg frem noe sted..

Der det er vanskelig å komme til er det ofte bra fiske...Bare å brøyte seg igjennom buskaset så sitter storgjedda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der det er vanskelig å komme til er det ofte bra fiske...Bare å brøyte seg igjennom buskaset så sitter storgjedda!

[ :) ] Du sier noe der! Men nå har det seg sånn at fruen skal være med og tror hun vil ganske fort hjem igjen hvis vi må kjempe oss gjennom terrenget med nebb og klør for hver gang jeg skal et nytt sted..[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.