Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske i dynovika


Edvard
 Share

Recommended Posts

Hei folkens! Fattern har flytta til lillestrøm, og leiligheten ligger i nærheten av dyno. Derfor tenkte jeg å få noen nye arter, spesielt gjørs og asp. Hvordan får jeg lettest disse artene? (tackler, agn, dyp, kunstagn?) Andre arter er også interessante, men hvilke og hvordan får jeg dem? takker for all help :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sleng en laue uti, bånnmeite så får du artene

glidetakkel?

Også er jo Dynovika en naturperle av de skjeldne.

105334_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42372/105334.jpg

Levert av: http://fiskevatn.no/foto/

Ja, dynovika er flott! :thumbsup: Håper ikke å tilbringe alt for for mange timer der ^_^

ps: aspen er hissig etter surface fluer eller raske streamere!

Skal jeg bare blindfiske etter aspen? popper burde funke hvis det er overflatebaits som gjelder ^_^

Du kan jo prøve bunnmeite med andre mindre agn som mark, mais og sånt også, så kan det bli riktig artsrike turer. :huh:

Ja det må vel også prøves ;)

Hva med duppmeite da folkens? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller slider enn popper til asp er resultatet av min begrensede erfaring etter asp. Sølvfargede spinner i overflata eller grungående hvite wobblere med raslekuler burde også gi asp. Et forslag om metode som jeg ikke har prøvd selv ennå; aktivt frilinemeite med laue i overflata, evt med lite splitthagl foran for å få den ned i strømmen inni lensa. Som Remy skriver så fungerer også raskt fiskede streamere rett under overflata, men intermediate er å foretrekke fremfor flytesnøre for å unngå for mye striping og bråk.

Gjørs blir det på bunnmeite med laue, er så grunt at du også godt kan bruke dupp og laue for å ha duppen som følsom nappindikator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i helga for å prøve litt men det var klin fullt av polakker der.

Skal du dit å prøve så ta med deg en ljå slik at du får ryddet deg en flekk inne i buskaset. Alle andre steder er det gjerne fullt.

Da jeg var der sto bommen oppe og det visste de å sette pris på. Det sto 3-4 biler ved lensa og det sto "tett" i stenger fra den første odden til venstre for lensa og ca 30 meter forbi lensa.

Hadde tenkt å ta en tur ut på den ytterste odden til venstre for lensa der den litt større vika går inn. Det slo jeg raskt fra meg. Det var f..n i meg noen som hadde gjort sitt fornødne flere plasser midt i stiene der så jeg snudde rimelig raskt...

Ellers var det en del jaging fra lensa og utover så det burde være muligheter for asp der nå hvis man finner en ledig kvadratmeter med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der i helga for å prøve litt men det var klin fullt av polakker der.

Skal du dit å prøve så ta med deg en ljå slik at du får ryddet deg en flekk inne i buskaset. Alle andre steder er det gjerne fullt.

Da jeg var der sto bommen oppe og det visste de å sette pris på. Det sto 3-4 biler ved lensa og det sto "tett" i stenger fra den første odden til venstre for lensa og ca 30 meter forbi lensa.

Hadde tenkt å ta en tur ut på den ytterste odden til venstre for lensa der den litt større vika går inn. Det slo jeg raskt fra meg. Det var f..n i meg noen som hadde gjort sitt fornødne flere plasser midt i stiene der så jeg snudde rimelig raskt...

Ellers var det en del jaging fra lensa og utover så det burde være muligheter for asp der nå hvis man finner en ledig kvadratmeter med vann.

såppas ja! :rolleyes: blir ikke mange turer dit da, skjønner jeg :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polaker finnes overalt. På mine favorite steder i sjøen det var nesten ingen som viste om de 2 år siden. Nå hver helg blir det mest polaker med 5-6 stenger hvert og 300gr søker og kaster her og der. Jeg gidder ikke å fiske på steder som det er stappfult av folk. Man må jo ha fred på fisketuren. Det er det som er det viktigste :rolleyes:

Endret av Tasos Papadopoulos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.