Gå til innhold
Fiskersiden

Ustaoset


Fantefar
 Share

Recommended Posts

Skal på hyttetur til Ustaoset, Hol kommune i Buskerud, i slutten av september.

Har finni brosjyra Sportsfiske i Hol kommune, men lurer på om noen har personlige erfaringer med fiskeplasser, arter, teknikker eller valg av hva som lønner seg i enden av snøret?

Da jeg bor i Arendal hadde det vært gøy å prøve på noe litt annet en det som er nede ved palmekysten B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fisket i Ustevann et par ganger men det er før st.hans.

Da fyller de opp vannet til normalt nivå. Det er litt firks å få der. Vi har fått ørret litt rundt om men mest fra båt og med oter. Det leies ut båter ved kiosken på Ustadoset. Jeg tror det er lov å bruke motor men det leies ikke ut. det var 12 fots pionerer vi fikk leie. ta evnt med en liten motor hvis du kan

Det er mye fisk der, og vi har fått sik og røye i garn. Vannet er "overbefolket" så "alt er lov" der.

Ellers så kan du dra opp i fjellene men der har jeg ikke noe erfaring å komme med.

Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Liten fangstrapport i en gammel tråd:

Airbnb leilighet på Ustaoset på vei til Bergen med familien. Måtte prøve noen kast da barna endelig hadde sovnet. Fisken beit i 5 minutter i løpet av de snaue  to timene jeg fisket. Det ga tre blanke med  350 gr. på topp. Alle tok på flue og dupp. De minste på en brun streaking caddis og den største på noe jeg tror er en zulu silver (jeg bruker våtflue hvert skuddår ...). Spinner ga intet. IMG_2187.thumb.JPG.fc4472e18ef8e42981ba4aa851ee1e96.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.