Gå til innhold
Fiskersiden

Finsk Balsa i saltvann


Kay-Arne Olsen
 Share

Recommended Posts

Var en tur på sjøen og dorga litt i dag, nydelig vær på fjorden og nesten blikk stille vann. Det var ikke det helt store fiske etter Lyren som var målet for turen, men det som var moro er at finsk balsa også leverer i saltvann! Brukte JH Longfox i noen timer i dag, og det resulterte i 6 sjøørret og en torsk, en lyr og en makrell. Sjøørreten varierte fra 200g til 2,8 kilo, alle untatt to ble satt tilbake i "drinken"...

Ps Henrik, var vell litt ivrig når snaka med deg på tel, var ikke mere en 2,8 kilo, ***** trud den va over 3:-)

105680_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42518/105680.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydeleg sø :dribble: , Olsen, det er godt å sjå så flott kondisjon på fisken, korleis var det med lus på dei du fekk idag?

Det var ikke så mye, alle fisk untatt en hadde lus, ca 3/5 små lus pr fisk. Den store hadde vel alle stadier og det var vell en 15stk. Hadde en tur for par tre uker siden også, fikk en bra en da også, og den hadde vell bare et par små lus. Var mye sjøørret, mye stor fisk oppe og hoppet i dag, så også litt laks som sprang. Mistet også to ørret på ca 2 kilo i dag, så mye aktivitet på ørreten omdagen.

105694_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/42526/105694.jpg

ca 2,5 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine fisk - grattis!

De finske wobblerne som duger godt til laks, duger i alle fall til ørret - men det er ikke nødvendigvis motsatt. Rendyrkede ørretwobblere har ikke like utfordrende, hard gange som laksewobblere og kan heller ikke justeres i samme grad. Men laksewobblere tas av sø!

På tur sørover i bil stoppa jeg i en liten smålakselv der broren min bor og fisket mens jeg ventet på at han skulle bli ferdig med overtidsjobbinga si. Der sto en av de lokale "makkerne" parkert på godplassen og kjente ingenting. Knøt på en "ambulanssi" RR på 50 mm og fisket ovenfor og nedenfor denne lokale helten som ikke ville flytte seg. Fikk kjapt to fine, grisefeite sø på noe over 1,5 kg samt en to-tre kilos smålaks på under en time.

Etter at laksen var landet gikk makkafiskeren slukkøret og taus hjem igjen, noe jeg også gjorde siden det kom en dame med hund og drylte pinner i hølen som hunden apporterte (!!!) Men jeg hadde uansett hatt nok av gøy og avsluttet fisket uten noe vemod eller irritasjon. Naturen er for alle, selv om enkelte er fullstendig blottet for tanker om å vise hensyn til andres naturbruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.