Gå til innhold
Fiskersiden

The METAL tråd.


Mr Big fish :)
 Share

Recommended Posts

Hva hører du på nå er jo en fin tråd, masse folk med her med forskjellig musikksmak.

Hva med en ren metal tråd hvor metalintreserte kan legge ut videoer å diskutere litt metal osv, gjærne fortelle litt om hvorfor du/dere begynte å like akkurat det bandet/låta o.l.

Stemning for dette ?

Selv begynte jeg å digge Black Sabbath på barneskolen (Bolteløkka skole på Bislet i Oslo) etter at jeg fikk kasetten Technical Ecstasy av en nabo.

Sjela mi var solgt etter dette.

Black sabbath med Ozzy på vokal fram til skiva "Never say die" er skiver jeg alldrig blir lei.

http://www.youtube.com/watch?v=YzepyslB2fo&feature=related

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Begynte å høre på black metal etter innflytelse av en kompis, gikk hardt i Darkthrone og Nattefrost da, med årene har dette myknet litt og jeg bruker mye tid på og høre på Killswitch Engage, All That Remains og Lamb of God

The Element of One

http://www.youtube.com/watch?v=Hspma35q1Z8

Rose of Sharyn

Not Alone

http://www.youtube.com/watch?v=OVzNpCFyie8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skivene til Maiden samler støv hos meg, men de første med Dianno på vokal er skiver jeg heller alldrig blir lei av.

Maiden å "eddy" har vel fasinert de fleste av oss som var fjortiser på den tiden :dribble:

http://www.youtube.com/watch?v=YWr-HtpTOyI&feature=related

Mange skiver fra Maiden har desverre dødd ut i mine ører men skiva powerslave er en skive jeg kan plukke frem av å till da.

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i utrolig mye og forskjellig musikk, men metal'en har vært hos meg konstant siden tidlig 80-tall. De to viktigste platene for meg fra denne tiden, er Judas Priest sin Defenders of the Faith og Ozzys Bark at the Moon... Jeg ble aldri skikkelig Maiden-fan på denne tiden, men hørte jo selvsagt mye på The Number of the Beast :dribble:

Noen favoritter fra denne tiden:

http://www.youtube.com/watch?v=G8eDFpW65tc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamb of god, in flames, at the gates, necrophagist, six foot under (graveyard classics :( ), wintersun, system of a down, dream theater, enslaved + en liten haug til.. :) Selvfølgelig en del av de gode gamle også

Guns'N var liskom aldri et metalband :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på guttetur å se maiden om to uker i Bergen. Det skal bli HEFTIG!!! Har ett lite problem dog. Alt av hotell er utsolgt. Er vel litt drøyt å ta natten på benk. :( Men det er ikke noen som vet om noen ledige leiligheter/pensjonat/herberge or whatsoever i bergen i 10-12aug? Noen som har noen kontakter i pensjonatmiljøet der nede? Alt jeg har ringt til er utsolgt. Det er snakk om 5stk i tjueårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her passer det vel godt med litt reklame...

Noen som vil jobbe som frivillige vakter på Metalfestivalen Hole In The Sky 2010?

Den går av stabelen 24-28 August og jeg tar gjerne imot vakter til fredagen og lørdagen.

Sjekk ut Hole In The Sky

Det blir garantert en bra fest.

Jobber man en dag, så får man gratis inngang den andre dagen.

Send meg en melding hvis dette høres fett ut.

Alek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamb of god, in flames, at the gates, necrophagist, six foot under (graveyard classics :thumbsup: ), wintersun, system of a down, dream theater, enslaved + en liten haug til.. :) Selvfølgelig en del av de gode gamle også

Guns'N var liskom aldri et metalband :D

Six feet under er ett fett band/project ja ;)

Knall å vrenge opp på fester osv.

http://www.youtube.com/watch?v=oOJVXheNrqs

De spiller jo egene låter også å gir ut skiver utenom "graveyard classics" Cd`e.

Om du liker Wintersun bør du også sjekke ut Ensiferum :)

Her er sangen som fikk meg hektet på genreen:

Her er din nye favoritt :D

http://www.youtube.com/watch?v=DCM4kvDEiRA

Sving deg i takt med musikken, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aff :thumbsup:

Skulle postet en maiden-video, men skulle liksom lage litt variasjon samtidig som jeg postet en sang jeg har hørt MYYYE på og som dumme meg trodde var i rett genre.

Poster en annen video og håper at dette godtas ;)

Denne har jeg hørt mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, min interesse for tyngre musikk starta som så mange andre med:

Det som etterkvart vart "favorittbandet", var dette:

...noko samlinga bærer preg av.

(PS: Eg høyrer på MYKJE anna, med ulike hardheitsgrader frå Creedence til Darkthrone. Hadde laga eit innlegg med 21 videoar frå 19 band, men så viste det seg at det var maks 2 videoar i slengen... :thumbsup: Men, men, pytt pytt, får ta det seinare)

Endret av Dr. Hook
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.youtube.com/watch?v=Twcdou0JXnw





To av mine favotittar, Edguy og Amaran. Metal fekk eg augene opp for med Metallica på tidlig 90-talet. No for tida går det mykje i Nocturnal Rites, Metallica, Am I Blood, Avantasia, Avenged Sevenfold, Circus Maximus, Highland Glory, Kamelot, Megadeth, Dragonforce, Drowning Pool, Evergrey, Godsmack, Hammerfall, Iced Earth, In Flames, Iron Maiden, Judas Priest, Manowar, Masterplan, Jorn, Norther, Pure X(hehe), Queensrÿche, Rammstein, Freak Kitchen, Sabaton, Slipknot, Sonata Arctica, Testament, UDO etc etc.

Høyrer på mykje og variert, men blir ofte fastlåst på enkelte plate og høyrer berre på dei i opptil 2-3 månadar i strekk.

Gler meg veldig til Maiden i Bergen! Blir ei god veke det, då eg håpar å få ein del tid på Bontelabo blant anna!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. vokste opp med en far som hørte mest klassisk og jazz + +.. barneskolen fikk jeg jo smaken på Metallica (som mange andre!) hehe.. da jeg gikk ut av 6 klasse begynnte metalen virkelig å bli en del av meg.. en litt eldre kompis spilte Cannibal Corpse for meg, og ved første lytt skjønte jeg 0...men 2 lyttinger til, og de er fortsatt blant topp 5! hehe.. så balla det på seg med DEICIDE, OBITUARY, MORBID ANGEL, BRUTAL TRUTH, PUNGENT STENCH, MACABRE + + +. åsså kom jo black metalen, (snakker om skivene jeg oppdaga i 93-94..like; BURZUM, EMPEROR, MAYHEM, DARKTHRONE, SATYRICON, IMMORTAL, ENSLAVED + +. Jeg hører vel absolutt mest på det folk flest kaller BRÅK..heh, men også mye prog-rock,Zheul,Jazz,klassisk..

spiller drums, ikke lenge sia jeg fikk tilbake et sett som var robba ;) så tar litt tid å bygge opp igjen hele settet, men trommer er meg, og ikke f... om jeg skal gi meg! hehe.. Ikke spilt i noe kjent.. var trommis i 1349 før frost joina (og jeg joina festlivet..bahh)

ja, ble litt mer en topic kanskje men..eheh.. \M/ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 å 2 videor ja, ikke rart jeg fikk så mye error osv da.

Da er jo det mysteriet løst :D

Har holdt meg til tidlig hard rock fåreløbig å det jeg hørte på før metalen begynte å bli mere agressiv, Speed/thrash osv.

Band som har fulgt meg fra tidlig av utenom Ac Dc Black Sabbath å flere andre band fra 70 tallet er bl.a Uriah Heep.

Uriah Heep hører jeg fortsatt på, kan selvfølgelig diskuteres om det er metal men tung rock er det vel...... :)

Dette kommer til å balle på seg for min del, har ca 2500 cd`r å en ganske så grei vinylsamlig, de banda jeg har begynt med her er band som har betydd mye for meg i min oppvekst.

Stay tuned 4 some more brutal stuff ;)

Endret av Mr Big fish :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.