Gå til innhold
Fiskersiden

Dagens middag- rødknurr


Karleif
 Share

Recommended Posts

Eg hadde bestemt meg for å teste den neste rødknurren eg fekk som mat, og her om dagen fekk eg årets første. Eg fekk litt dårlig samvittighet når eg sløyde den, for det virket som den var gyteklar så det holdt. Stappfull av rogn. Det er tydelig att den er glupsk også, for det var 2 halvfordøyde krabber i magesekken.

106376_s.jpg

Endret av Karleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødknurren smakte veldig godt den, men det er jo veldig mye hode, og lite mat. Vanlig knurr har eg bare smakt en gang, og synst ikke den var noe særlig. Kanskje eg skal gi den ett nytt forsøk.

. Eg tilberedte den på enkleste måte måte i stekepannen. Servert med poteter sopp og løk.

Geir: Du får dra med deg en båt bort og sette av en dag eller to. Rimelig sikker på att du har sikret deg rødknurren lenge før 2. dag er omme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødknurren smakte veldig godt den, men det er jo veldig mye hode, og lite mat. Vanlig knurr har eg bare smakt en gang, og synst ikke den var noe særlig. Kanskje eg skal gi den ett nytt forsøk.

. Eg tilberedte den på enkleste måte måte i stekepannen. Servert med poteter sopp og løk.

Geir: Du får dra med deg en båt bort og sette av en dag eller to. Rimelig sikker på att du har sikret deg rødknurren lenge før 2. dag er omme.

Da må jeg få meg slepekrok og henger først, det er ikke noe utleiebåter i området da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få meg slepekrok og henger først, det er ikke noe utleiebåter i området da?

Plenty med rødknurr her i området også Geir, overraskende om du ikke kan finne dem borte hos deg i grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plenty med rødknurr her i området også Geir, overraskende om du ikke kan finne dem borte hos deg i grunn :blush:

Er merkelig at den ikke dukker opp ja, har fisket fra båt hele livet, og kystmeitet siden tidlig 70 tall, men ikke tale om å få en. Ingar fikk en for et par år siden, men ingen av oss andre i gjengen har fått den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jøss, hva har skjedd med knurren i Botne? Eg har vel fått omlag 100 knurr der, og ingen store. Absolutt ingen. Har du fått stor rødknurr der? Blei tatt noen på isen for noen år siden.

Ellers er det jo rødknurr overalt i området. Eg har fått i Dirdal, Oltesvik, Frafjord, og Ogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hva har skjedd med knurren i Botne? Eg har vel fått omlag 100 knurr der, og ingen store. Absolutt ingen. Har du fått stor rødknurr der? Blei tatt noen på isen for noen år siden.

Ellers er det jo rødknurr overalt i området. Eg har fått i Dirdal, Oltesvik, Frafjord, og Ogna.

Hva agner du med mr???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, hva har skjedd med knurren i Botne? Eg har vel fått omlag 100 knurr der, og ingen store. Absolutt ingen. Har du fått stor rødknurr der? Blei tatt noen på isen for noen år siden.

Ellers er det jo rødknurr overalt i området. Eg har fått i Dirdal, Oltesvik, Frafjord, og Ogna.

Det er nok all slett- og piggvaren i Botne som har spist de store knurrene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.