Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Beastmaster BX Boat 20-30LBS


Juliaee
 Share

Recommended Posts

Jeg er nybegynner når det gjelder havfiske og er på jakt etter en

allroundstang som klarer å ta seg av fisk mellom 5 og 25 kilo.

Jeg så denne stangen i butikken og syntes den oste av kvalitet.

Men når stangringene faller av burde den vel kanskje ikke være et førstevalg. Kan du anbefale en annen og tilsvarende stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen dårlig kombinasjon det. Men hva skal du fiske etter?

Som sagt er jeg en skarve nybegynner når det gjelder havfiske. Ble sikkelig inspirert av noen tyskere på en campingplass ved utløpet av Sognefjorden som dro opp 20-kilos langer og flotte brosmer mens jeg fileterte mine kiloslyr og makreller ... Kort sagt ønsker jeg nå å utvide mitt repertoir til også å gjelde større dyp og større fisk. Steinbit, breiflabb, lange, brosme og kveite - vi tar det som byr seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker antares stanga til jigging etter kveita? Stoler ikke på Greys stanga, kompisen min knakk si Greys i dag. Og mi knakk for 2 uker siden. 2 bestilt 2 knekt samme plass på begge mellom ring 4 og 5. Må ha ei stang som er til å stole på......og er derfor på jiggstangjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har AX varianten av den Beastmaster Boat. Synes den fungerer bra til det meste. Bruker den til alt frå dorging etter makrell til lange/brosmefiske på 200-250 meter. God nappindikasjon og bra rygg. Saman med TLD 20 er det eit sett som passar til det meste i mine auge. Har ikkje hatt noko problem med stangringane, sett vekk ifrå det som er sjølvforskyldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider