Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Beastmaster BX Boat 20-30LBS


Juliaee
 Share

Recommended Posts

Jeg er nybegynner når det gjelder havfiske og er på jakt etter en

allroundstang som klarer å ta seg av fisk mellom 5 og 25 kilo.

Jeg så denne stangen i butikken og syntes den oste av kvalitet.

Men når stangringene faller av burde den vel kanskje ikke være et førstevalg. Kan du anbefale en annen og tilsvarende stang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen dårlig kombinasjon det. Men hva skal du fiske etter?

Som sagt er jeg en skarve nybegynner når det gjelder havfiske. Ble sikkelig inspirert av noen tyskere på en campingplass ved utløpet av Sognefjorden som dro opp 20-kilos langer og flotte brosmer mens jeg fileterte mine kiloslyr og makreller ... Kort sagt ønsker jeg nå å utvide mitt repertoir til også å gjelde større dyp og større fisk. Steinbit, breiflabb, lange, brosme og kveite - vi tar det som byr seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker antares stanga til jigging etter kveita? Stoler ikke på Greys stanga, kompisen min knakk si Greys i dag. Og mi knakk for 2 uker siden. 2 bestilt 2 knekt samme plass på begge mellom ring 4 og 5. Må ha ei stang som er til å stole på......og er derfor på jiggstangjakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har AX varianten av den Beastmaster Boat. Synes den fungerer bra til det meste. Bruker den til alt frå dorging etter makrell til lange/brosmefiske på 200-250 meter. God nappindikasjon og bra rygg. Saman med TLD 20 er det eit sett som passar til det meste i mine auge. Har ikkje hatt noko problem med stangringane, sett vekk ifrå det som er sjølvforskyldt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rolleyes: Har vel samme stang selv, og ikke hatt noe problem med min. Har hatt andre fabrikat der jeg har måtte skifte stangringer. Så tror ikke det er noe dårligere på denne enn på andre stenger i samme segment. Pass på at de ikke slnger rundt og faller for mye i bakken eller lign. Det er det få ringer som tåler av de med keramisk ring. Snelle så vill jeg valgt ett hakk mindre TLD20 eller TLD20II, alternativ Daiwa Sealine 400H penn 4/0, GTR 20. Penn og Daiwaen er maskiner du kan ha i en mannsalder om du steller litt med de. TLD 25 syntes jeg er for stort. Og gir en dårligere balanse på stanga etter mitt syn. Du får mer enn nok braid på en TLD20.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker antares stanga til jigging etter kveita?

Synes Antares fungerer ypperlig til jiggfiske. Myk og fin topp gir gode bevegelser, noe jeg foretrekker. Tror nok ikke stanga har noen problemer med en storkveite heller, god rygg på tross av at den bøyer seg like mye på en 3-kilos torsk som en 50-kilos kveite.

Er tatt kveiter på over 100 kg på Antares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Synes Antares fungerer ypperlig til jiggfiske. Myk og fin topp gir gode bevegelser, noe jeg foretrekker. Tror nok ikke stanga har noen problemer med en storkveite heller, god rygg på tross av at den bøyer seg like mye på en 3-kilos torsk som en 50-kilos kveite.

Er tatt kveiter på over 100 kg på Antares.

Jeg kjøpte en antares braid stang i går, men dette er den 30-50 lbs varianten.

Tenkte å bruke den til havfiske 200-600 meter dypt, men tenkte å prøve den til jigg og pilke fiske i sørøya også. Er denne stanga egnet til det? Kan den være litt for mykt i toppen for å pilke med?

Hvor mye bly tåler den på dyppvannsfiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Obbien skriver så fungerer stanga perfekt til jiggfiske. Har rygg nok til å lande det meste.

Bruker selv sjelden stanga dypere enn 200m under agnfiske, og enda sjeldnere med bly over 4-500g.

Stanga blir rett og slett for ufølsom med den myeke tuppen med for mye bly.

Takk for svaret! Det virker som en suveren stang for meg. Det er vel ikke så ofte at en bruker så mye mer enn 500 gr lodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler powerjiggern til mer variertfiske som du kan ha mye gøy med, solde ringer og mjuk topp og sterk rygg. Har klart og slå løs en ring(25knop på meterhøye bølger har nok skylden her=))og siden det er en så lett løsning på disse ringene er det bare litt superlim så er de god som ny, ingen surring! Har oppgradert til lawson Extremejigger nå og er kjempe fornøyd etter det jeg har prøvd den, samme kvalifisjonene som powerjiggeren bare at den er kraftigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.