Gå til innhold
Fiskersiden

MediaGo på mac...?


Edvard
 Share

Recommended Posts

Noen som vet hvordan jeg får instalert MediaGo på Mac? Må ha MediaGo for å overføre filer fra telefonen min (sony ericsson W995). Har prøvd cd'en som følger med telefonen og jeg har prøvd å laste ned fra mediago.com, men det fungerer ikke.. :thumbsdown: Har en del fiskebilder og diverse, så hvis noen kan hjelpe meg blir det nok en rapport eller to B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer den ikke opp på maskinen som en flyttbar disk? Har aldri brukt noe program uansett telefon.

Da jeg lasta ned fra nett, kom det bare et stort utydelig tekstdokumet med masse rare tegn. Det eneste jeg kunne tyde, var at programmet ikke kunne instaleres.. Da jeg brukte den medfølgende cd'en, kom det en haug med irrelevante ikoner :thumbsdown: Har prøvd å koble til telefonen uten noe fildelingsprogram, men får ingen reaksjon..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke installere mediago på Mac. Det skal egentlig gå med kabel til USB, kanskje du må stille inn noe på mobilen. Hvis du f.eks går på innstillinger - tilkobling - usb - angi standardmodus - velg "usb-minnenhet" så skal du kunne åpne filene i Finder og kopiere dem over dit du vil.

Si ifra om det ikke funker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke installere mediago på Mac. Det skal egentlig gå med kabel til USB, kanskje du må stille inn noe på mobilen. Hvis du f.eks går på innstillinger - tilkobling - usb - angi standardmodus - velg "usb-minnenhet" så skal du kunne åpne filene i Finder og kopiere dem over dit du vil.

Si ifra om det ikke funker

Kommer så langt: instillinger - tilkobling - usb - usb standardmodus, MEN Finner ikke "usb-minneenhet". Inne på USB standardmodus finner jeg følgende: Vis meny, telefonmodus, medieoverføring, skriv ut, masselagring... Medieoverføring da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skal ligge i menyen til venstre, men husk å se etter minnebrikken og ikke selve mobilen..

Finner fortsatt ikke :thumbsdown: Fikk macen nylig og har ikke hatt mac før, så jeg har ikke helt oversikt enda for å si det sånn. Det er en MacBook 2010 model hvis det har noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du går hit: http://www.sonyericsson.com/cws/support/softwaredownloads/detailed/mediasync/w995?cc=gb&lc=en

Så skal det komme i ITUNES. Personleg liker eg ikke Itunes, eller mac, så korleis det fungerer der, det veit ikkje eg.

Men eg tipper at du får den opp som en enhet og kan synkronisere bilder,musikk etc i mapper på din mac.

Her er ein med same problem: http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=2043697

Eller du kan prøve denne: Min link

Endret av Millionas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det er noe ut fra telefonen som er feil siden du ikke finner noe på macen. Når du valgte Mediaoverføring så valgte du det - ikke bare kom til der det sto? Skjer det noe på mobilen når du kobler til macen? Gjør det ikke er det sannsynligvis noe feil med telefoninnstliingen

Er den riktig koblet til vil du finne den i den loddrette venstremenyen i Finder

Endret av Gabrielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om det er noe ut fra telefonen som er feil siden du ikke finner noe på macen. Når du valgte Mediaoverføring så valgte du det - ikke bare kom til der det sto? Skjer det noe på mobilen når du kobler til macen? Gjør det ikke er det sannsynligvis noe feil med telefoninnstliingen

Er den riktig koblet til vil du finne den i den loddrette venstremenyen i Finder

Finner ikke telefonen i finder, men den lå under enheter på "verktøylinja" oppe til høyre på skjermen. Der måtte jeg manuelt leite igjennom mappene. Fant det etter hvert, så nå laster jeg ned bildene via bluetooth. Det går overraskende fort :lolu: Regner med mesteparten av disse problemene kommer av at jeg er helt ny med mac, og har lav IT-kompetanse generelt ;)

Tar en prat med IT-folka på skolen i mårra, så kanskje jeg kan få noen tips. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.