Gå til innhold
Fiskersiden

tyskerkaia 2.9.10


veg
 Share

Recommended Posts

Jeg har vurdert å prøve kystmeite på tyskerkaia ytterst på ladeneset lenge men har rett og slett manglet både tid og gidd, forrige uke kom even A meg i forkjøpet og kunne via mms melde om pigghåbonanza, det hørtes artig ut :D Forhåpentligvis var ikke dette ett engangstilfelle så i går ettermiddag pakket jeg ny stanga, den gamle lettspinnstanga og div utstyr og syklet mot nye jaktmarker!

Når jeg kom fram sto det allerede en polakk der som fisket med gjeddefortom foran agnkroken, vi snakket litt og jeg fant ut at han hadde vært der samme dag som even og mistet ett par oppheng :P jeg gadd ikke fiske langt ut med en gang, mikrofiskene fristet litt mye :)

Jeg rigget opp med to splitthaggel en halvmeterover en bitteliten krok agnet med rekehale. Dette oppsettet ga dårlig kontakt med agn men det er like greit fordi gyltene liker å dra med seg agnet litt før de tar skikkelig, og blir bare skremt om de kjenner for mye motstand.

Det tok ikke lang tid før jeg så den lille hvite prikken forsvinne og strammet opp. Den sparket greit fra seg men endte opp på land :)

Den så ikke helt kjent ut, er det dette somer gressgylt ??? (isåfall ny art) :)

03092010023072c46f056b8d47acba.jpg?35

kan likevel poste resten av smågyltene med en gang jeg :)

0309201002340e060668249b41cba5.jpg?40

030920100252d95d3a0bcd5b4705b4.jpg?26

030920100217d88acf4063e94ebf80.jpg?31

0309201002248cab4b54d41f4e6c91.jpg?84

noen som kan artsbestemme?

Fikk også en ulke men er usikker på om den kanskje kan være en dverg?

0309201002400b7fbd7712484a70aa.jpg?53

så til meitefisket, jeg hadde planlagt å bruke ferske minipaler, men de var fraværende så da ble det å slenge på med hele reker!

Ble kun en fisk på karpstanga. En berggylt på drøye 500 gram. Den satt j***** godt på 2/0 mutu light. nesten umulig å få ut *****kroken...

er nok en knall gylteplass dette. polakken fikk en god del av de han også i tilegg til dette monsteret på 1,3kg!!!

030920100233d2578ec2b099405294.jpg?35

Det var alt for idag :) men jeg skal tilbake til denne plassen!

kun en gang sveivet jeg opp uten å finne en renspist krok...

Dette var alt i alt en meget koselig ettermiddag kveld ved sjøen :) men jeg merker at kulda begynner å få taket på kveldinga ... brrrr

veg (litj reven)

P.S: var ikke nå åwwnnner kæps som gjør utslaget, men tofa kaps :)

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

night fishin is the thing if you want sharks veg. Been plenty of hågjel the last 2 trips to bigsand... Couple of weeks back teb got a dverg there and i've had another 2. Less and less fish around during the daytime now tho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få pigghå trenger ein ikkje å vente til mørket kjem, Haggis, den går og jager etter brisling/sildestimene på dagtid. :P

Vi har vel generelt MYE bedre uttelling på hai i mørket, selv om de også biter på dagtid. :P

Vertfall på de plassene vi får tak på haien.

Vet du foresten om piggisene er der enda? Persen min er så laber på pigghå at jeg glatt tar turen ned dit for pigghå! :o

Og Grattis med ny art Vegar!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel generelt MYE bedre uttelling på hai i mørket, selv om de også biter på dagtid. :P

Vertfall på de plassene vi får tak på haien.

Vet du foresten om piggisene er der enda? Persen min er så laber på pigghå at jeg glatt tar turen ned dit for pigghå! :P

Og Grattis med ny art Vegar!! :o

piggisene er der ikke enda nei...

BTW: noen som joiner storsand søndag kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel generelt MYE bedre uttelling på hai i mørket, selv om de også biter på dagtid. :)

Vertfall på de plassene vi får tak på haien.

Vet du foresten om piggisene er der enda? Persen min er så laber på pigghå at jeg glatt tar turen ned dit for pigghå! :D

Og Grattis med ny art Vegar!! ;)

Eg veit at haifisket er bedre i mørket, men den er jo aktiv på dagtid der byttefisken oppheld seg. Eg tar nok turen ned dit seinare i dag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit at haifisket er bedre i mørket, men den er jo aktiv på dagtid der byttefisken oppheld seg. Eg tar nok turen ned dit seinare i dag. :P

MMmmm....har litt lyst til å bli med. Men skal på besøk kl 14.00 og gudene vet hvor lenge vi blir der så blir i så tilfelle utpå kvelden for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noe av turen på meg, ble alt for sent før jeg fikk dratt kona med meg hjem fra besøket hos de nybakte foreldrene. Kvinnfolk og babyer... :rolleyes::thumbsup:

Tok en liten tur ned til SØ hotspotten og denga litt flue, sinsvakt mye aktivitet på fisken, mye stort også, men ikke en dritt som ville ha flua. :)

Ble med 2 stk makrell tatt på sluk, de får duge som haimat når det bærer til Tyskerkaia!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.