Gå til innhold
Fiskersiden

Lystre etter gytefisk!?!


gabbis
 Share

Recommended Posts

Hadde noen ledige minutter på jobben, og gledet meg til litt kraftutrykk når jeg så overskriften i denne tråden - SKUFFET OG DET SKJØNNER DERE!!!! :unsure:

Det er jo berre å få tak i nokre gamle lystergafflar, ei god lykt, ta med seg kamera og ta turen ut i ein bekk i kveld. Ta nokre bilder og legg ut rapport her på forumet så blir det nok liv skal du sjå.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo berre å få tak i nokre gamle lystergafflar, ei god lykt, ta med seg kamera og ta turen ut i ein bekk i kveld. Ta nokre bilder og legg ut rapport her på forumet så blir det nok liv skal du sjå.

:P

De er kastet - og jeg skammer meg enda for hva jeg har gjort (som også beskrevet i Gjedde/Akersvika tråder tidligere) :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet kultivering av Ørret/Laks i bortimot 30 år og det varmer hjertet mitt å lese disse innleggene hvor man i realiteten gir ørreten den respekt den fortjener.

Har selv flere ganger sett halvdøde store ørreter skamhoggd av lyster i bekken på høsten. Disse er jo en sportsfiskers fremtid ikke sant?

En gangsmoden ørret/laks er heller ikke spiselig.

Lykke til med fotograferingen.

PS! du kan også stryke ørreten under buken mens den står i strømmen. Har selv prøvd ved flere anledninger i forbindelse med rognfangst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så på ørreten i en bekk i oslo der den renner ut i sjøen. alt for lite vann-og så bare to sø på rundt halvkiloen. vanligvis er det en del sø der på denne tiden. ser alltid en 2 kilosfisk der hvert år. største jeg har sett er rundt 4 kilo. du ser dem bare en halvmeter fra deg. kjempegøy! å se en stor og sterk sø er topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.