Gå til innhold
Fiskersiden

Byfjorden Stavanger igjen...


Karleif
 Share

Recommended Posts

Tok meg en tur til ikke ukjente[:0] byfjorden. Målet for turen var vel rødspette, men rykte om dens tilstedværelse er nok sterk overdrevet[ :) ] I steden for rødspette så var lomra på bettet. Det samme var forsåvidt sandflyndrene og småtorsken. En liten fløyfisk, og en hissig liten steinbitt kom og på land.

Her bilde av dagens største lomre. 1280 gram (ny pers)[ :D ]

100420051337EvfBGwJ11t9IjCPEop.jpg?34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Kjetil L

Hva beit lomra på?

Hvordan var flo/fjære når du var ute?

Traff du steinbitsløyeren, eller andre som kanskje ville jage deg?

Lomra beit på reke rett etter klokka 10. Gidder ikkje gå gjennom gardsrommet til beboerane så eg har bytta plass. Tydeligvis ikkje noe dårligare der[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for omtanke og god idè Kjetil! Er faktisk ikke sikkert det blir noen tur til siddisland på meg, men jeg har tidligere fiska mye på Tangane på Idse og bodd på hytta til noen venner av foreldrene mine. Ikke vært der siden sept 2002, og vil helt klart tilbake dit. Ikke så store fisk, men artig artsmangfold. Skal si fra i god tid jeg hvis det blir noen tur til området på meg! Lomre + fløyfisk = sikle^2!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig spennende plass dette her. Ikke dei mest naturskjønne omgivelsane, men når fisken er på bettet så blir det fort glemt.

Har hatt litt problemer med krokingen, men etter att eg begynte å bruke glidetackel og sirkelkrok har det gått mye bedre[ :) ] Tacklene er pyntet i beste Kis-stil[:0] Masse glitter og kugler [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.