Gå til innhold
Fiskersiden

Du kan aldri ta igjen en fisketur!


Laksefiskern
 Share

Recommended Posts

Gabrielsen har sagt mer enn en gang at man ikke kan få tatt igjen en tapt fisketur - tygg litt på den!

Jeg syns Gabrielsen er en hyggelig fyr, og en fyr jeg kan like ved sin underfundighet. Hans utsagn om at man aldri kan ta igjen en fisketur fikk imidlertid, for meg, nylig en dypere mening:

Jeg hadde store planer om gutsing av havabbor og sjøørett nå senhøstes, etter at laksesesongen tok slutt. Mindre aktuelt å stå på litt mht fisking ble det jo ikke da man leste om fangster av Pelamide her i Oslofjorden.

Status: her ligger jeg hjemme med 2 - TO brukne armer og har ikke fått fiska en dritt etter at laksesesongen tok slutt, denne høstens mulige fisketurer kommer definitivt IKKE igjen!

Moral må bli: fisk så fort du har  anledning!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er PC, ikke gammel skrivemaskin han bruker her Hunter....

Det går fint å trykke på taster med fingre selvom armene er brukket, sånn når de er gipset i hvertfall. Går litt saktere som regel (ikke for deg da Hunter... DET vil jo ikke være mulig!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StadJon

Det er helt vanlig, skjønt noe neddysset og skjult, at laksefiskere bryter armene på hverandre etter sesongavslutning i lakseelvene. Dette for at ingen skal bli fristet av "den andre siden", og falle for ting som ferskvannsmeite, havfiske, og (kanskje aller verst) mikro-meite. Ved dette gjøres alt annet fiske umulig, men samtidig gror armene perfekt frem mot 1 juni, siden de holdes helt i ro.

Av og til holdes det store runder med stein, saks, papir før armbrytingen - for å velge de heldige få som skal sitte og binde laksefluer gjennom vinteren. Disse menneskene slipper å få armene sine brukket, men de må til gjengjeld binde en helsikes mange fluer for alle de som sitter med gips og kun får sett lakse dvd-er i de mørke månedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge armene brukket? Auda, det blir nesten som å bli invalid en stund når det skal fiskes. Når det gjelder å ta igjen en fisketur er jo hver tur en unik opplevelse, men jeg skal innrømme at jeg ved håpløse forhold stort sett argumenterer med at "fisken stikker ikke noe sted (når det er snakk om vann, vel å merke), og dessuten gidder jeg sjelden å brenne opp kruttet når all erfaring tilsier at fisken uansett ikke vil bite. Kynisk kanskje, but works for me. Ved enkelte tilfeller har jeg faktisk ikke engang tatt meg bryet med å rigge opp utstyret, men ganske enkelt snudd ved vannkanten og dratt hjem igjen. Sist gang jeg trosset denne ryggmargsfølelsen resulterte i tre helt døde dager på Øyern og Akersvannet med filmteam på slep. Oslofjorden berget programmet, men gjørs ble det aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri er vel lysta større enn når man ikke kan?   :hot:

Formen, både den psykiske og fysiske, er jo betydelig bedre nå enn da dette skjedde for drøye 2 uker siden - så nå er humøret tilbake. Det har vært et smertehelvete og utfordringer har stått i kø. Heldigvis var en arm noe bedre enn den andre og siden jeg gjør det meste like godt med  venstre som høyre har det gått på et vis. Men ennå trenger jeg hjelp til mye, bl.a å smøre brødskiver, men verst er å ha kaffe i filterholderen på kaffetrakteren. Vridningsbevegelser er det jeg ikke klarer nå. De fleste lurer på én ting - om hvordan det går etter et toalettbesøk, joa: det har jeg klart hele tida!   :lol:

Takker for alle "god bedring"-hilsener, nå kan det bare gå den rette veien! :)

Endret av Laksefiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) God bedring!!! Det er mulig å både male og skrive etc med tærne:))(ble så fristet)

Gabbe har helt rett. Derfor så gjelder det å kaste seg på mulighetene. Uansett så får en aldrig tilbake det en ikke har gjort.

Men skal en tenke på det hele tiden så blir en litt skremt. Så hopper i det jeg kan og noen ganger er det veldig ok..

Og Gabbe bruker mulighetene om kanskje mindre enn før. Kjenner ingen som utnytter en liten time eller tre bedre eks til lusvasan på en liten ettermiddagsstund.:P

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og i kveld skal jeg benytte muligheten til en tur i sjøen med fluestanga.

Bli med?

Å kom igjen da - denne turen får du aldri tatt om igjen He, he :)

:D Ikke mulighet i dag Svein. Har en halv elg hengende som må parteres og deles i de lekreste steker og kjøtt som skal males til karbonadedeig. Bruker nok kvelden i dag og i morgen på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.