Gå til innhold
Fiskersiden

Sufix superior VS. DAM imperial soft leader


Fersk_fisker
 Share

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som kan si noe om hva som e best av disse to? Det er jo temmelig stor prisforskjell på disse og hvis man sammenligner 1.15mm DAM med 1.20mm sufix så er jo disse oppgitt til å ha samme bruddstyrke.

Jeg har også hørt at DAM er bedre å knyte enn sufix. Sufix er det jeg bruker nå, men synes den er litt dyr og litt vanskelig å knyte når man ikke er alt erfaren. Noen som vet hvem av disse som har høyest knutestyrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også sufix er vanskelig å knyte. Her om dagen sleit jeg faktisk med å få strammet 0.60. Kanskje den var litt kald?

Er DAM mykere?

Er også rimelig uerfaren når det kommer til knyting. Går liksom mest i slukknute. Bare det å lage en opphengerløkke kan til tider være en kamp. Spesielt hvis jeg ikke har tackle-knyting-pils stående.

Gi oss tips :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje prøvd begge delene. Hva fåretrekker du? Den tykkeste til dam er 1.15mm

jeg liker og uni-knuten med 3 surringer. Damyl er jo mye mykere en suffixen og lettere å knyte med. Triks kan være å dampe monoen bittelitt for å gjøre den mer fleksibel og arbeidsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker begge typene, og begge funker som juling. DAM sin har vel gjort et poeng av at den er myk, noe som er greit når det skal knytes, men for å unngå trøbbel under nedslipp er stivere sene å foretrekke. Et triks for å gjøre sena mykere er som det blir nevnt å dampe den/legge sena i varmt vann en stund. Knutene samser seg også lettere om man har en spruteflaske med såpevann stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.