Gå til innhold
Fiskersiden

Pigghåfestivalen 2010


Area
 Share

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Taak for svar.

Vet du hvor jeg finner opplysninger om Pigghåfestivalen ?

:) Dette er vel det som finnes av opplysninger. Innbydelsen som sendes ut til klubbene:

PIGGHÅFESTIVALEN 2010

Holmestrand Havfiskeklubb inviterer til Pigghåfestivalen

Lørdag 6. November 2010

Program: Fremmøte på Båthuset kl 08.00

Fiskeskippermøte kl 08.45

Båtene går ut kl 09.00

Startkontingent: Damer/ Herrer kr 500,-

Junior kr 350,-

2- mannslag kr 50,-

4- mannslag inkludert

Premiering: Herrer 1- 10 Beste 4- mannslag

Damer 1- 3 Beste 2- mannslag

Junior 1- 3 Størst fisk

Pigghåmester Beste fiskeskipper

Beste båtfører

Beste utlending

Det fiskes etter Norges Havfiskeforbunds regler.

Festivalen teller i Norges Cupen 2010

Minstemål på torsk og sei er 40 cm. Max 10 sei til innveiing.

Påmeldingsfrist: 23. Oktober

Bindende påmelding sendes:

Holmestrand Havfiskeklubb, Postboks 162, 3080 Holmestrand

Øvrige opplysninger: Gunnar Mathisen, tlf. 33 05 16 45/ 92 01 28 03 (ikke sms)

Bank konto nr. 6140 05 29905

Agn fås kjøpt på kaia.

Husk redningsvest/ flyteplagg. Uavhentede premier tilfaller klubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Dette er vel det som finnes av opplysninger. Innbydelsen som sendes ut til klubbene:

PIGGHÅFESTIVALEN 2010

Holmestrand Havfiskeklubb inviterer til Pigghåfestivalen

Lørdag 6. November 2010

Program: Fremmøte på Båthuset kl 08.00

Fiskeskippermøte kl 08.45

Båtene går ut kl 09.00

Startkontingent: Damer/ Herrer kr 500,-

Junior kr 350,-

2- mannslag kr 50,-

4- mannslag inkludert

Premiering: Herrer 1- 10 Beste 4- mannslag

Damer 1- 3 Beste 2- mannslag

Junior 1- 3 Størst fisk

Pigghåmester Beste fiskeskipper

Beste båtfører

Beste utlending

Det fiskes etter Norges Havfiskeforbunds regler.

Festivalen teller i Norges Cupen 2010

Minstemål på torsk og sei er 40 cm. Max 10 sei til innveiing.

Påmeldingsfrist: 23. Oktober

Bindende påmelding sendes:

Holmestrand Havfiskeklubb, Postboks 162, 3080 Holmestrand

Øvrige opplysninger: Gunnar Mathisen, tlf. 33 05 16 45/ 92 01 28 03 (ikke sms)

Bank konto nr. 6140 05 29905

Agn fås kjøpt på kaia.

Husk redningsvest/ flyteplagg. Uavhentede premier tilfaller klubben.

Takk for svar.

Jeg er litt grøn her. Jeg gikk inn og læste regler på Norges Havfiskeforbunds regler men det hjalp lite :jig: Fiskes der etter flest kilo eller flest arter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ingen fortallt meg !! :closedeyes:

Sikker vinner der Martin ;) men sikkert en Svenske som hadde dradd opp en kjempesei :)

Hvor mange som har besøkt denne tråden er det som skal være med på festivalen da ?

Thomas94 og LK skal vel være med.Undertegnede er mer enn klar :) Noen flere ??

Endret av Area
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thumbsup: Har ikke mulighet pga elgjakta på denne. Men skal være med på Kalkunfestivalen i Drøbak litt senere. Mest nå for å få fisket litt i gjen. Så skal jeg en tur til Langesund den 28/11.

Men både Oslo HFK og Ski HFK har flere turer utover høst/vinter. Så muligheter er det å bli med. Ski sender ofte ut en melding om det er ledige plasser. Oslo har stort sett fulle båter, og tar inn ekstra båt om det er overbooket. Så der bør en være medlem for å komme seg utpå.

Men begge disse klubbene har turer i gjennom hele vinteren i Oslofjorden. Så er det forumsmedlemmer som ønsker å være med ut å få fisket litt i Oslo/akershus med omegn så er det fult mulig utenom de festivalene også. Skitt fiske til de som skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Pigghåfestivalen over, og det var veldig mye bedre fiske enn jeg hadde ventet. Jeg endte på en 25 plass av 74 i Herreklassen. 7,3 kg

Hvordan gikk det med dere andre ??? Så at det ble tatt en sei på 9,4 kg :coldb: morro at det er mulig her i sør :bow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på en 25 plass av 74 i Herreklassen. 7,3 kg

Syns du bør være fornøyd med plasseringen, med tanke på at du konkurrerte mot en god del av Norges dyktigste konkurransefiskere. Du vant båten og det er flott gjørt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bør være fornøyd med plasseringen, med tanke på at du konkurrerte mot en god del av Norges dyktigste konkurransefiskere. Du vant båten og det er flott gjørt :lol:

Ja, jeg er veldig fornøyd. Men jeg er blitt mer fokusert på at jeg konkurrerer mot dem jeg er på båt med. De andre er det lite man kan gjøre noe med... Så først vinn båten, så får man krysse fingerene å se hva det holder til på land :)

På lørdag fikk jeg 7.36 kg. De andre ombord fikk 4.65 , 3.81 og 3.54kg.... Jeg følte ikke at jeg hadde vunnet båten. De andre hadde fått flere sei med ok størrelse.. Jeg dro jevnt med hvitting hele tiden, og hadde kun 1 sei... Men det holdt :) På land holdt det ikke derimot <_< . Neste gang kanskje ??? :D

Endret av Area
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er veldig fornøyd. Men jeg er blitt mer fokusert på at jeg konkurrerer mot dem jeg er på båt med. De andre er det lite man kan gjøre noe med... Så først vinn båten, så får man krysse fingerene å se hva det holder til på land :D

På lørdag fikk jeg 7.36 kg. De andre ombord fikk 4.65 , 3.81 og 3.54kg.... Jeg følte ikke at jeg hadde vunnet båten. De andre hadde fått flere sei med ok størrelse.. Jeg dro jevnt med hvitting hele tiden, og hadde kun 1 sei... Men det holdt <_< På land holdt det ikke derimot dry.gif . Neste gang kanskje ??? :lol:

Da valgte du absolutt rett strategi og takkeloppsett til formålet , når det var så stor vekt forskjell mellom dere ombord, og uten enkel stor fisk som avgjorde denne forskjellen. Du lærer fort , men nå skal jeg også vise deg hvor effektiv "Sveve PN" er til arter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da valgte du absolutt rett strategi og takkeloppsett til formålet , når det var så stor vekt forskjell mellom dere ombord, og uten enkel stor fisk som avgjorde denne forskjellen. Du lærer fort , men nå skal jeg også vise deg hvor effektiv "Sveve PN" er til arter.

Ja, det er viktig å lytte til erfarne folk :)

Endret av Area
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.