Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til snelle til ørretfiske


j-man
 Share

Recommended Posts

Siden du skal ha den til ørretfiske regner jeg med vi snakker lettspinn. Jeg ville nok godt for en shimano exage 2500. Veldig mye snelle for pengene. Klart det finnes bedre sneller, men da ville jeg oppgradert stanga også :coldb:

Endret av Edvard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

For å tipse på snelle med riktig størrelse kan det være greit du spesifiserer stanga (lengde, slukvekt) - hva slags type ørretfiske den er beregnet til.

Slukvekten på stanga er 5-20 gram:)

Siden du skal ha den til ørretfiske regner jeg med vi snakker lettspinn. Jeg ville nok godt for en shimano exage 2500. Veldig mye snelle for pengene. Klart det finnes bedre sneller, men da ville jeg oppgradert stanga også ;)

Jeg har hatt den snelle før, det var en bakbrems. Det var en feil med snella. Sena gikk rundt hele snella og lagde store floker når man kaste ut. Det var nok bare et engangstilfelle, men jeg vil ikke ha den igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sene brukte du på den snella? høres ut som du har brukt fireline e.l. og ikke tapet eller hatt noen runder med vanlig mono innerst på snella. Da får du problemer med at firelinen går bare rundt og rundt.

Og problem med at det floker seg når du kaster kan være at du har brukt for tynn fireline og samtidig bruker en lett sluk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sene brukte du på den snella? høres ut som du har brukt fireline e.l. og ikke tapet eller hatt noen runder med vanlig mono innerst på snella. Da får du problemer med at firelinen går bare rundt og rundt.

Og problem med at det floker seg når du kaster kan være at du har brukt for tynn fireline og samtidig bruker en lett sluk.

Jeg har aldri brukt fireline, jeg bruker bare vanlig sene

Har du hatt trøbbel både med exage 1000 og 2500 ? Eller ligger det en misforståelse her ?

sorry, jeg uttrykte meg ikke klart nok. Jeg har hatt problemer med 2500, men det var en litt eldre utgave av snella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.