Gå til innhold
Fiskersiden

Norges beste tattovør?


Remy
 Share

Recommended Posts

Trenger en tattovør som er kjent med polyneiske linjer og former, som fargerlegger tett (gjerne i to omganger med litt tid i mellom. En som får til BRA farge dekke og BRA farger, selv om det er sort det er snakke om. Også en som er stø og tar detaljer i høysetet. Er snakk om ganske stor en som jeg snart har brukt 7 år på meg for å få den på og den er til siste fintegning i new zealand nå. Så på det programmet ta en tattoo og hun dama til det paret som drev en sjappe, tror hun var dansk. Noen som har gode erfaringer derfra?? Egentlig vil jeg fly til new zeaand og ta den, men er det noen her hjemme som kan er det enklere. Kom med innspill folkens.

Tattoveringen min blir mye som en shortsleeve maori tattovering mye lik i fasongen som the rock sin indianske, polynesisk og maori inspirerte tatto er

the-rock-maori-tattoo.jpg

maori-tattoos.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The finish on a traditional one is impossible with a machine.... way more painful too :rock:

To Moko er ikke hva jeg skal ha gitt... tror det er i det drøyeste laget. Denne lages under nøye vurderinger for å ikke krenke maoriene. Pakeha, altså hvite mennesker krenker kulturen deres med slike tatoveringer der de bare stjeler noe de har sett en maori har. Må være viktig at den er stuerent , men har de elementene som jeg vil at den skal inne ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas Brudvik

Kanskje om du skal ha oldschool tatoveringer.

Nå spesialiserer jo tatovører seg, dog kanskje ingen i Norge som har gjort det innenfor grenen som Remy har.

Jeg ville dratt rundt og hørt med folk hva de mener. Det er ikke akkurat stor rivalisering mellom tatovørene slik det var tidligere.

Ellers er det jo kanskje smart og vente til Oslo Tattoo Convention som arrangeres 29 april til 1 mai.

http://www.oslotattooconvention.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen som så på ta en tattoo?? Det paret som en av de vant tegne konkurransen, han skjeggete karen var sammen med en dansk dame. Noen som husker hva de het og hvilket studio??? Hun virket som farget veldig tett. Vurdere å høre med de så snart jeg finner ut av navnet :goodjob:

Og er det noen osm har kjennskap til en tatovør som har erfaring med maori, pacifica, polynesisk eller mayaindianske tatoveringer så skrik ut. Eller om det finnes noen gode forumer for tattoveringer?? Norske altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg ned til stavanger i slutten av juli 2011... da er det ny convention igjen http://www.tattooconvention.no/bedrifter/105/index.htm.....

Her er det nok noe for deg... Ellers så søk på mega trond på fb (holder til på (leading light sandnes)... Men er mange gode i Norge.

Event så har jeg mange gode som jeg kan sende deg link på fb.... send meg en melding med Ditt navn så kan jeg sende deg en venne ting på fb og linke deg videre til div artister.Hvis det er av int.

Endret av TORMOD74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en tattoo ligger på vel nrk sine nettsider og web tv... men jeg gidder ikke bla gjennom 6 episoder for å finne et navn for deg.

Så bare en episode av det programmet.

Lucky 7 Tattos :thumbsup:

Har kontaktet Electric Linda på Attitude Tattoo Studio i Moss, de er visst veldig dyktige...

Kom deg ned til stavanger i slutten av juli 2011... da er det ny convention igjen http://www.tattooconvention.no/bedrifter/105/index.htm.....

Her er det nok noe for deg... Ellers så søk på mega trond på fb (holder til på (leading light sandnes)... Men er mange gode i Norge.

Event så har jeg mange gode som jeg kan sende deg link på fb.... send meg en melding med Ditt navn så kan jeg sende deg en venne ting på fb og linke deg videre til div artister.Hvis det er av int.

Remy Ekornseter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tar man tatto da?

Hvorfor grer du deg, hvorfor trimmer/barberer du deg, hvorfor kjøper du spesielle klær som du liker å gå med, hvorfor ta hull i ørene osv :) For min del, fordi denne blir VELDIG personlig. Kjærlighet, håp, død og vennskap. Maori style! Noen av mine beste år og noen av mine beste minner skal inn under huden som blekk. I heder og ære til tiden som var og tiden som kommer. Fordi det er en del av meg, min historie, mitt liv, derfor tatto :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller litt dit ja, men hun er dyr. 1800 timen. Og denne kommer nok til å ta rundt 8 timer pluss 3 timer refill etter noen mnd!!!

Å ta en så stor tattoering på en gang er ikke bra ,kroppen vil ikke holde på blekket etter en hvis stund og da må du slutte av og vente minst en uke.

Hvis du ikke gjør det sånn blir det mye refill og ikke en bra tattooering...... Bra arbeid går over mange ganger og normalt tre fire timer om gangen, dette kan variere fra person til person alt etter hva kroppen tåler.... Gjøres det på denne måten trenger du nesten ikke refill..... Og godt arbeid (kunst) koster, mange ser på pris og tenker ikke på at de skal ha den resten av livet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta en så stor tattoering på en gang er ikke bra ,kroppen vil ikke holde på blekket etter en hvis stund og da må du slutte av og vente minst en uke.

Hvis du ikke gjør det sånn blir det mye refill og ikke en bra tattooering...... Bra arbeid går over mange ganger og normalt tre fire timer om gangen, dette kan variere fra person til person alt etter hva kroppen tåler.... Gjøres det på denne måten trenger du nesten ikke refill..... Og godt arbeid (kunst) koster, mange ser på pris og tenker ikke på at de skal ha den resten av livet. :D

Prisen betyr ingenting. Regner ikke med å gjøre den i en omgang. Blir nok omrisset og fargelegging hver for seg for så å fylle inn og gjøre fargen tettere senere ja. Vet, det er veldig viktig og derfor vil jeg ha en som KAN tingene sine. Vurderer å reise til New Zealand og la Dermagraphics studio ta den. Blir kostbart, meeeen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen betyr ingenting. Regner ikke med å gjøre den i en omgang. Blir nok omrisset og fargelegging hver for seg for så å fylle inn og gjøre fargen tettere senere ja. Vet, det er veldig viktig og derfor vil jeg ha en som KAN tingene sine. Vurderer å reise til New Zealand og la Dermagraphics studio ta den. Blir kostbart, meeeen.. :D

Du får kombinere det med en ørretreportasje for ei fiskeblekke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.