Gå til innhold
Fiskersiden

ny stang for kveita


Hafnor
 Share

Recommended Posts

Bare julekveita som mangler nå da.

Regner med att du blir fornøyd med stanga vi har bestillt ein haug med stenger ifra Bar-Bar Tackle.

Ron har hjelpa meg og bygge d som jeg mener er den ultimate "kjerring" stanga og vi brukte flere av stengene hans på USA turen etter bluefin i oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja beklager for litt slakke bilder(sliter med fokuset på kameraet mitt), men måtte bare få stanga på nett fort som F*** ut til det misunnelige publikum, HAHA aksjonen er jeg ikke helt sikker, er som en antares 30-50 men med mer helaksjon i flexen, vil jeg si. mulig Vilhelm vet mer enn meg. Aksjonen er hvertfall helt ypperlig! det som jeg så når jeg testa stanga litt på benken er at sideringen faktisk ikke har spes. mye trykk, det meste går på de fire første ringene som ligger under. har stor tro på spiral

Endret av Hafnor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja beklager for litt slakke bilder(sliter med fokuset på kameraet mitt), men måtte bare få stanga på nett fort som F*** ut til det misunnelige publikum, HAHA aksjonen er jeg ikke helt sikker, er som en antares 30-50 men med mer helaksjon i flexen, vil jeg si. mulig Vilhelm vet mer enn meg. Aksjonen er hvertfall helt ypperlig! det som jeg så når jeg testa stanga litt på benken er at sideringen faktisk ikke har spes. mye trykk, det meste går på de fire første ringene som ligger under. har stor tro på spiral

Blir spennende å høre mer om dette - er helt nytt for meg. Har bare hørt det beskrevet her inne - aldri sett det "live".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stanga er en 30-80 Calstar Grafighter. Egentlig 7 fot,men kappa ned til 6. Kan dog ikke sammenlignes med norske stenger i klassifisering. Myk og fin tupp,men en sinnsyk rygg. Fuji HNSG ringer topper hele driten. Dyre,men best :)

hvordan er aksjonen i stanga i forhold til de norske klassifiseringene? vist du har erfaring med disse stengene fra før av=)? Er det noe du ville hatt en BX 400 eller en større snelle på? snuser etter en godt stang og sette en bx 400 på, men er ute etter en 6 foter

Endret av Sjarkarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er aksjonen i stanga i forhold til de norske klassifiseringene? vist du har erfaring med disse stengene fra før av=)? Er det noe du ville hatt en BX 400 eller en større snelle på? snuser etter en godt stang og sette en bx 400 på, men er ute etter en 6 foter

Kan ikke sammenlignes med noe :)

Stanga har 20kg++ løftekraft og kan vel sammenlignes med en Seeker 60H. Jeg har fått disse stengene spesialbygd for og takle de største av de store kveitene uten at det skal gå utover fiskeglede og vekt. Stengene brukes også til mindre bluefins/større yellowfins.

Komplett oppsett med en Talica 10 II ink snøre veier 1050g.

Jeg har dog ikke bestemt meg om jeg skal bruke den snella, en Pro Gear Oceanus eller ei Canyon snelle(disse er i posten)

Endret av Vilhelm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! ja tenkte på det, nå skulle espen vært her med 5d`en :thumbsup: jeg bruker accurate eller jigging master på denne stanga tenkte jeg

forresten har du bilder av kjærring stanga gotland? hva er det som gjør denne ultimat?

Har kun action bilder av stanga mulig SMS kan slenge ut noen bilder da han fikk min som ein trøstepremie. Sverres stang var litt slitt vi trenger ikke og si noe mer om d... :)

Jeg mener att 50-130lb blanken vi bruker er heilt perfekt till formålet med "sensitiv" tupp så du faktiskt kan se når det napper.

Den har ein meir parabolisk action en mange andre stenger som gør det mye behagligere og køre stor fisk med.

Den ble bygget som ein todelt 5,6" med bentbutt som jeg ser som ein stor fordel ved denne type fiske og samtidigt så kan du bruke ein rett butt hvis du føler for det. Vi monterte ein Aftco bigfoot toproller som er laget for braid mest for og tackle sediment problemene i Tronheimsfjorden som for eller siden sliper ned den beste sic.ring.

Her er Torry i action med ein 500+ hai som vi desverre mistet i overflata.

111661_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/45074/111661.jpg

111662_s.jpg

Fullversjon: http://fiskevatn.no/foto/arkiv/45074/111662.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

likte vilhelm sin klasifisering :thumbsup:

bestilt fra nissen fra statene, viderelevert til fjøsnissen i Namsos og videre til det ivrige barnet (meg)

Så du er altså sønnen til fjøsnissen i namsos !?! :)

Spøk tilside, stengene ser kjempefine ut, ser prisen i dollar på nettet, er det frekkt å spørre hva kalaset kom på til slutt?

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele stenger vi har ja.

Når det kommer til ringplassering vil du ha snøret til og gå ned på motsatt side av der du holder sveiva. dette pga stabilitet. Sveiver du med venstre må du ha wrap'en ned på høyre side.

Veg: ja, er det som menes med spiralwrap. Er flere fordeler, bl.a bedre stabilitet i tillegg til at man slipper at snøret legger seg oppå klinga ved ekstrem stangbøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.