Gå til innhold
Fiskersiden

Torsk fra land Sandnes/Stavanger


aaanders
 Share

Recommended Posts

ikke for og fucke opp noe stemning her nå, men 10 år er lenge siden....., her snakker vi om et fjordsystem i stor krise.

fisker jevnlig i området, og min oppfatning er at det er MYE mindre torsk i fjorden enn hva det var for få år siden.

den torsken som fortsatt kommer innover blir fisket beinhardt av både garn, liner, fritidsfiskere etc

men lykke til med satsinga! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for og fucke opp noe stemning her nå, men 10 år er lenge siden....., her snakker vi om et fjordsystem i stor krise.

fisker jevnlig i området, og min oppfatning er at det er MYE mindre torsk i fjorden enn hva det var for få år siden.

den torsken som fortsatt kommer innover blir fisket beinhardt av både garn, liner, fritidsfiskere etc

men lykke til med satsinga! :):)

Ja denne såkalte "ferdatorsken" som va d store i gandsfjorden i 18PilOgBue e nok syltynn idag. Men d trekke nok inn noen individer ennå, så sjangsen e der, selv om d e syltynt <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært lite torsk å få ved Mekjarvik den siste tiden. Har hytte en liten km fra utstikkeren, så jeg har fisket der i 20 år. Blir stadig mindre torsk både i størrelse og antall. Det gjelder stort sett for hele byfjorden. Fiske etter sei og lyr er imidlertid rimelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Du kan prøve skogstøstraen eller mekjervikå :)

Zapp :)

har du fått noe på disse plassene? lyst til å gi litt mer info om hvor isåfall? :P send gjerne PM..

jobber i fabricom på skogstøstraen og har prøvd flere ganger her , uten hell :)

samme gjelder mekjarvik, her får jeg bare lyr :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fisker bare fra båt.den beste tiden begynner nå. :thumbsup:

"Zapp" :bow:

si ifra hvis du kan ta me deg en ekstra fisker ombord i båten :) sitter og ser utover tastasjøen nå, masse båter, og eg sitte inne på kontoret og drømmer om fisking :)

kjøpte ny hav stang og i går, så klør etter å få prøvd denne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fisker bare fra båt.den beste tiden begynner nå. :thumbsup:

"Zapp" :bow:

Har du fått noe i år da?

Var ute en tur i går. Fikk en torsk på rundt 2 kilo som var full av melke, men ellers lite torskeliv. Sei på et halvt til et kilo kan en imidlertid få så mye en vil av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tlf av an Far som hadde hatt seg ein tur i Ryfylkefjordane nå itte torsken, for å få seg ei gryda me rogn/lever. Hadde fått tett med 2-4kgs torsk og med 5,2kg, 6kg og 8,8kg på topp. Satt mye uti igjen, men alle di han tok va stinn i melke/rogn. Så trekktorsken e fortsatt i fjordane, men e lenge siden han hadde truffet på di større(til og ver i stavanger fjordane). Har ikkje hørt noe om fangster i gandsfjorden mm. i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått noe i år da?

Var ute en tur i går. Fikk en torsk på rundt 2 kilo som var full av melke, men ellers lite torskeliv. Sei på et halvt til et kilo kan en imidlertid få så mye en vil av.

Hei har ikke vært utpå i år enda.Har nesten bare vært drittver

Sitter bare å verker for å komme ut,Pua for mye å gjøre på jobben

"Zapp" :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har ikke vært utpå i år enda.Har nesten bare vært drittver

Sitter bare å verker for å komme ut,Pua for mye å gjøre på jobben

"Zapp" :D

må bare komme seg ut og vekk fra arbeid!

var en tur i dag eg, prøvde meg på litt bunn-meite med sild, men fikk ingenting. mange båter ute nå da.

telte 6 stk mellom tastasjøen og hundvåg på det meste i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endelig ser det ut til å bli første tur på meg også i år :D

Men som den fettfinnegalningen jeg er så blir det kun land/sluk fiske denne gangen etter SØ og så er det bare å håpe på min våte drøm HA. Har ett par steder jeg gleder meg til å prøve. Helt ukjent terreng og vet overhodet ikke om det er noen hot spotter, men vi får se - kanskje kommer en liten rapport. Blir bedre når jeg får kjøpt meg båt. Skal få prøvd min nye Stella på Greys stanga - æ glær mæi!

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort rapport fra helgen:

1. Greys stanga, Stella snella og sluker pakket i bilen.

2. Kånå var inneforstått med at jeg skulle fiske når vi var på hytta

3. Is overalt.........

4. Null fiske - men neste gang........ er nesten sikker på at jeg har funnet noen hotspotter for fettfinne, så fort varmen kommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en torsk på 5 kilo og en på halvannet i helga. Ellers så var det så mye sei over alt at jeg ikke fikk fisket så mye som jeg ville. Men, hvis det er noen fra Stavanger her inne som liker å lage seikaker, så kan vi kanskje inngå en avtale :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en torsk på 5 kilo og en på halvannet i helga. Ellers så var det så mye sei over alt at jeg ikke fikk fisket så mye som jeg ville. Men, hvis det er noen fra Stavanger her inne som liker å lage seikaker, så kan vi kanskje inngå en avtale :D

Får du noe stor sei? Jeg og Øysteiin prøvde oss litt i området nordvest for stuevinduet ditt på lørdag, men ingen fangst av betydnig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du noe stor sei? Jeg og Øysteiin prøvde oss litt i området nordvest for stuevinduet ditt på lørdag, men ingen fangst av betydnig...

Nei, største seien var vel på 2 kilo. Den sto mellom 50 og 90 meter, så den er vel vanskelig å nå fra land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.