Gå til innhold
Fiskersiden

En tur som var verdt å vente på!


Wiggy
 Share

Recommended Posts

Det er vondt å innrømme det, men pga diverse forpliktelse har det gått tre måneder siden min siste fisketur! 3 MÅNEDER unsure.gif

Så i går fikk jeg et par timer til min lidenskap, og resultatet var mildt sagt uforventet! Opplevelsen begynte i et par mine ynlings bukter. Etter 15 min fiske ble min svart wolly bugger tatt rett ved iskanten og etter kort men etterlengte kamp ble en 500g fjord sjøørret fanget.

112543_s.jpg

Overlykkelig men kald i fingertuppene vendte jeg tilbake til mandal by til å fiske en 'god' plass. Første kast kjente jeg et bestemt drag i motsatt retning og en meget sterk fisk i andre enden. Flere ganger frem og tilbake gikk fisken før den endelig ble min. 900g av nydelig sjøørret lå foran meg. For et måltid jeg skulle ha.

112544_s.jpg

Et par kast til tenkte jeg, så takker jeg for meg. Vel det kastet ble også godt tatt imot og igjen satt det en til. Denne gangen en del større men etter en kort kamp var 1.6kg foran meg. I etter tid innser jeg at denne kunne ha blitt satt tilbake siden den ikke var i så god form, men jeg ble dessverre fanget av en fiskers abstinens og fisken ble drept. Et par kast til leverte en til på 500g og dattera måtte hentes.

112546_s.jpg

En meget fornøyd fisker, tok jeg turen hjem og hadde en nydelig sjøørret middag med litt på fryseren til en annen dag.

Tenk hvis alle fisketurer hadde vært slik.......bbq.gif

Endret av Wiggy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

må være digg å fiske igjen etter så lang tid. lenge siden jeg har hatt så lang fiskepause sjøl. synes det ikke er noe ålreit så jeg passer på å få fiska jevnlig :closedeyes:

helt enig at fisken på 1.6 kunne fått svømme videre, men skjønner at du blei revet med i fiskefebern. men at alle fisketurer skulle vært så suksessfulle er jeg ikke enig i. det hadde vært altfor forutsigbart og kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for noe hyggelige kommentarer.

Ut en tur i dag på samme plass men kun en 500g sjøørret etter flua. Jeg tror litt for fint vær, kuldegrader i natt og i dag samt litt for mye strøm gjorde sitt. Etter 45 min dro jeg til en annen 'hotspot' og hadde en brun kilos sjøørret sittende i 30 sekunder før kroken glapp og fisken forsvant.

Man må kanksje en tur i morgen også :spell:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.