Gå til innhold
Fiskersiden

snap swivels til havfiske


smiley
 Share

Recommended Posts

I min første sessong som sportsfisker på sjøen, så ble det brukt veldig lite snap swivels. Og det er ikke optimalt under hyppige takkelskift. Hvilke str og produkt er å anbefale for havfiske, lange brosme etc i dypet.

Lett slukfiske bruker jeg jo snapsvivel, men har hendt de åpner seg. Er vel grunnen til at jeg ikke har brukt de under havfiske,(redd for at jeg mister drømmefisken pga svivelen). Unødvendig bekymring? Er vel mye bra på markedet?

Tips om hvor man kan og ikke bruke de på havfiske takler, pilking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke sjøl mest cranesvivel med splittring på (owner), for eg har opplevd at svivelen har åpnet seg med vanlig snappsviel. Men ska du bruke snappsvivel funke corkscrew fint :D Men d e vel grenser kor "hyppig" du endre tackle viss du fiske på noen hundre meters dyp. Ville då tatt meg bryet til å å skifte via en splittring istedet.

HYPER BALL BEARING SWIVELS fra owner ska og funke bra. Men har ikkje testa di sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Har blitt anbefalt Stay-lok her før på forumet. Det holder i hvertfall. Selv om de er litt store. Men gjør ingenting etter mitt syn. De brukes til i hvertfall tøffe tak i varme strøk, og skal mye til for at de går opp. Finnes som bare hempe og med kulelagersvirvel. Jeg har kun kjøpt uten svirvel. Går fin å tre på en selv om en ønsker. Noe ser du her.:

http://www.sampoinc.com/sa_staylocksnaps.htm Men du finner de om du googler i div. butikker.

Om du ser på denne tråden finner du noen linker, selv om navnte ikke var 100% korrekt den gangen. https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?showtopic=51266&st=0&p=563778&hl=staylock&fromsearch=1entry563778

De er bra til bla jigger og ting der det er litt gods og mer plundrete med splittringer. Opp i mot 300lbs styrke....

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.