Gå til innhold
Fiskersiden

kr.sand 14.04.05


ErikR
 Share

Recommended Posts

Det er trist at det er så få rapporter her fra sørlandet, ettersom fisket for tiden er ganske bra.

var ute idag sammen med janrug og en klassekammerat. prøvde først i noen viker med pålandsvind, null respons. brukte kun flue, mens klassekompisen gikk med en sildesluk.

Det led mot kveld og ingenting hadde skjedd, jeg gikk etterhvert bort for å sjekke hva christian(klassekammeraten) drev med. han var i sluttfasen av en kamp med en meget pen lyr. etter mye om og men fikk han den opp. det er en av de penere lyrene jeg har vært med på å få. veide den ikke vil anslå vekta til nærmere 6 kg!og det er en svært respektabel vekt her sør!

14042005232249F2uXW8dsU9lO.jpg?13

chrisian med sitt livs lyr. noe uklart bilde desverre.

senere på kvelden ble det nattefiske etter sjøørret. jeg hadde et svært bra bett med en nylaget og spesiell børstemark imitasjon. var borti en haug med fisk men ingen vill sitte ordentlig på. fant ut etterpå at tandem kroken hadde vært i fjellet og blitt sløv. typisk. jan hadde også noen napp. jeg hadde 2 ganske pene sø som ikke var nesten med inn. ikke min kveld nei. gratulasjoner til kragerøs store sønn christian og hans pene lyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin lyr!

Mi bror fikk en av ca. 2.5kg i går på en lett match stang og en ultra lett snelle. Men den tok bare 3min til å få i til land og var på stingsild også.

For min del har det vært ganske stille, bare en brunørret og en sø, men skal ut i kveld og har store forventninger (som alltid!).

Erikr, vi må ta en tur snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var en kjapp tur i fedafjorden. var dårlig bett. fralandsvind og lavvan gjorde det hele til en stor fadese. fisket med agnet pilk, samt litt dorging. jeg fikk dagens "største". en lange på ca 2 kg. mistet flere fine. agnet med makrell før jeg gikk over til pilk/gummiblekksprut og sei strimler. flere saftige hugg, men ingen kom opp. sjøørreten glimret totalt med sitt fravær. ellers fikk resten av gjengen mye småsei. en knurr og en minihvitting kom også opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.