Gå til innhold
Fiskersiden

Trippelkrok på wobler


JAMT
 Share

Recommended Posts

Er det noen som har erfaringer med at de orginale trippelkrokene på rapalaene er for myke.

Prøvde for første gang i fjor å fiske med wobler etter laks, mest pga dårlig vannføring og bett.Fisker noe i mandalselva.

Jeg kasta litt i evja under en foss.Etter noen få kast hogg det på en laks på en 5-6 kilo. Etter å ha kjørt den en stund bestemte den seg for at den skulle opp fossen. Jeg måtte prøve og holde den, det førte jo selvfølgelig til at den gikk opp i lufta. Den vrei seg rundt og forsvant. Jeg stod igjen med skjegget i postkassa. Da jeg fikk sveiva inn så jeg årsaken. To av krokene på trippelen hadde retta seg ut.[ :) !]

Har andre hatt samme erfaringa? Og hvis hva bytter dere til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig postet av JAMT

Er det noen som har erfaringer med at de orginale trippelkrokene på rapalaene er for myke.

Prøvde for første gang i fjor å fiske med wobler etter laks, mest pga dårlig vannføring og bett.Fisker noe i mandalselva.

Jeg kasta litt i evja under en foss.Etter noen få kast hogg det på en laks på en 5-6 kilo. Etter å ha kjørt den en stund bestemte den seg for at den skulle opp fossen. Jeg måtte prøve og holde den, det førte jo selvfølgelig til at den gikk opp i lufta. Den vrei seg rundt og forsvant. Jeg stod igjen med skjegget i postkassa. Da jeg fikk sveiva inn så jeg årsaken. To av krokene på trippelen hadde retta seg ut.[ :) !]

Har andre hatt samme erfaringa? Og hvis hva bytter dere til?

bytter bestandig til owner kroker /quote]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare som en liten kuriositet: Du skriver at du bytter alle kroker. Samtidig skriver du at du ikke stoler på NOEN fabikanter. Hvis ingen kroker er gode nok, hva bruker du da?sitat:Opprinnelig postet av MP

LOL, du skulle sett trynet ditt når den dro! Morsom opplevelse i hvertfall!

Jeg bytter ALLE kroker på wobblere, stoler ikke på noen fabrikanter der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.