Gå til innhold
Fiskersiden

Eidanger fjorden-fin kolmule mm.


Aspen
 Share

Recommended Posts

Planene for denne dagen tilsa ikke fiske, ganske tidlig på isen var jeg, og ganske fornøyd med å få lurt inn noen timer før dagens planlagte gjøremål.

Nydelig vær, selv om gradestokken tilsa real bekledning på morrakvisten. Noen mobilbilder følger:

114010_s.jpg

Bare måkene som holdt meg med selskap til å begynne med.

Fikk to kolmuler før en ok lyr

114011_s.jpg

Så enda en kolmule, større, og denne var tykkere og rundere enn de jeg har fått tidligere i år.

114013_s.jpg

Ser ut som også denne slet med trykkforandringen fra dypet. Sjekker vekta med digitalvekta og får 930 gram, da må jeg dobbeltsjekke med fjærvekta, som viser omtrent det samme.

Blir litt hvitting, mer lyr og en torsk, nok til pus og en god middag.

114012_s.jpg

Enda en vektkontroll på kjøkkenet

114014_s.jpg

Noen gram mindre nå.

Meny bekrefter vekt til 932 gram, så da kjøper jeg den :rolleyes:

Endret av Aspen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enda en kolmule, større, og denne var tykkere og rundere enn de jeg har fått tidligere i år.

114013_s.jpg

Ser ut som også denne slet med trykkforandringen fra dypet. Sjekker vekta med digitalvekta og får 930 gram, da må jeg dobbeltsjekke med fjærvekta, som viser omtrent det samme.

Meny bekrefter vekt til 932 gram, så da kjøper jeg den :)

Gratulerer med potensiell ny NR for arten :)

Endret av Xplorer1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med knall mule! tror jammen du må være den eneste som får noe der ute om dagen,hverken jeg eller andre som har prøvd får hverken hvitting,eller mule for tiden :thumbsup:

Takker !

Ja har vært dårligere i det siste der, men bra flaks i går. Forrige helg fikk jeg kun en lyr der ute, gikk lenger inn før det mørknet,og fikk reddet æren med litt torsk og hvitting.

Diger Kolmule, grattis :thumbsup:

Flott kolmule, kult når det blir tatt sånne fisker!
Gratulerer med potensiell ny NR for arten
Grattis med søt, liten tulle-n.rek!

Takker så mye, men denne rekorden tror jeg sitter løst, usikker på om den holder like lenge som isen i år. Moro likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kolmula di holdt seg godt i vekt i forhold til min. veide altså 910g rett etter jeg fikk den.litt utpå dagen veide den 890 på samme vekta... da jeg skulle legge den i frysern på kvelden var den 870 :D hehe altså...får man en stor mule,er det bare å løpe til godkjent vekt :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kolmula di holdt seg godt i vekt i forhold til min. veide altså 910g rett etter jeg fikk den.litt utpå dagen veide den 890 på samme vekta... da jeg skulle legge den i frysern på kvelden var den 870 :D hehe altså...får man en stor mule,er det bare å løpe til godkjent vekt :thumbsup:

Disse vektene er jo til å bli sprø av. Fjærvektene mine er rimelig nøyaktige, men ikke lette å lese av nøyaktig, digitalvekta og kjøkkenvekta viser (heldigvis) konsekvent noen gram mindre, men som du sier.........løp til nærmeste godkjent vekt !

Prøvet forresten også etter strømsild på de siste turene, men hvor har de gjort av seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt spørsmål! de driver meg til vanvidd :) jeg har i nesten hele vinter hatt ei stang ute med småkroker,og de siste turene har jeg hatt ute to stenger med småkrok.nada!!! fikk strømsild i fjor dog...helt tilfeldig på vanlig krokstørrelse :thumbsup:

er jo bare en ting å gjøre...fortsette å leite,og eksprimentere :fish: er mye lettere å fiske akkar,eller småflekket :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.