Gå til innhold
Fiskersiden

Ny snelle til max 1500kr


svartfeskarn
 Share

Recommended Posts

Da streika dam quick powern ;) var en kar på forumet som advarte meg mot denne snella å han fikk rett :bow: , den snella

fungerte mest som en reserve snelle men makkan til møkk da. Så nå ser jeg etter ei ny snelle, blir til bruk på dyp fra 10-100 mtr

etter de fleste fiskeslag, også kveite vis jeg er heldig, har set lit på Lawson gtr 20 er denne snella ok til mit bruk, skall i

allefall ha snelle uten snørefører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lete lit på forumet men det var ikke så mange med erfaring med gtr 20 men de som hadde den virket og være veldig

godt fornøyd, var vist en som brukte sin til kveite noe som jeg også har tenkt å prøve lit på, så det heller mye

mot lawson gtr 20 nå. Fant gtr 20 single speed til 999kr på avkroken, var vist den han kveitefiskeren hadde så

det er vist ei rimelig å god snelle som også takler kveite ifølge han.Ser det står gtr 20 lewerdrag på den til 999kr

på avkroken, noen som kan forklare meg va lewerdrag er ?????????

Endret av svartfeskarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lete lit på forumet men det var ikke så mange med erfaring med gtr 20 men de som hadde den virket og være veldig

godt fornøyd, var vist en som brukte sin til kveite noe som jeg også har tenkt å prøve lit på, så det heller mye

mot lawson gtr 20 nå. Fant gtr 20 single speed til 999kr på avkroken, var vist den han kveitefiskeren hadde så

det er vist ei rimelig å god snelle som også takler kveite ifølge han.Ser det står gtr 20 lewerdrag på den til 999kr

på avkroken, noen som kan forklare meg va lewerdrag er ?????????

På eldre havfiskesneller var det vanlig å justere bremen med stjernehjul, mens det på moderne sneller er en fingerspak man juster med. Fingerspaken gir mye bedre følsomhet og presisjon ved innstiling av brems.

Endret av avkroken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, blir ei sån ei tenker jeg(lawson gtr20), kurant pris(999krpå fisketid.no) + en del skryt på forumet

Har tatt en del kveiter på GTR 20-2 og synest den er helt fenomenal. Den tyngste på 21 kg, men dog en morsom opplevelse. Langt mellom de store her på mørekysten. Tror du vil bli fornøyd med den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en del kveiter på GTR 20-2 og synest den er helt fenomenal. Den tyngste på 21 kg, men dog en morsom opplevelse. Langt mellom de store her på mørekysten. Tror du vil bli fornøyd med den:)

Ble så jeg bestilte den lawsonen ja, er ei å annen storkveite som blir tat på vad her vor jeg bor på fosenhalvøya å ganske

bra med småkveite, så ei på 142kg som var tat på vad, vert arti med ei slik på stang. Men tusen takk for info og hjelp ;)

Endret av svartfeskarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På eldre havfiskesneller var det vanlig å justere bremen med stjernehjul, mens det på moderne sneller er en fingerspak man juster med. Fingerspaken gir mye bedre følsomhet og presisjon ved innstiling av brems.

:) Ikke helt enig i alt dette, men enig i at i farten kan du muligens ha bedre kjapphet med spak, men ofte føler jeg at en stjerne brems er vel så bra. Mest pga at det ikke er så fort gjort å smelle den for hardt til. Noen av de råeste snellene til Shimano har fortsatt stjerne, og det er sikkert en grunn til det og. Jeg syntes den største fordelen med spak er hurtigheten på justeringsmuligheter. Ikke nødvendigvis følsomhet...Men dette er smak og behag. Bruker begge deler og har begge deler, og jeg syntes det funker bra med begge varianter. Dog vel og merke så lenge det er ok kvalitet på det som bremsen sitter på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Ikke helt enig i alt dette, men enig i at i farten kan du muligens ha bedre kjapphet med spak, men ofte føler jeg at en stjerne brems er vel så bra. Mest pga at det ikke er så fort gjort å smelle den for hardt til. Noen av de råeste snellene til Shimano har fortsatt stjerne, og det er sikkert en grunn til det og. Jeg syntes den største fordelen med spak er hurtigheten på justeringsmuligheter. Ikke nødvendigvis følsomhet...Men dette er smak og behag. Bruker begge deler og har begge deler, og jeg syntes det funker bra med begge varianter. Dog vel og merke så lenge det er ok kvalitet på det som bremsen sitter på...

Enig i dette.

Mange som foretrekker stjerne foran spak. Ser blant annet på utenlanske fora om tuna fiske at mange ønsker stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.