Gå til innhold
Fiskersiden

forslag til haspelstang?


ahamm
 Share

Recommended Posts

Har noen impulskjøpte Slammere på tur i posten, mangler selvfølgelig da et par stenger...

Tenkt bruk er lettere jigger, en stang opp til ca 100g, en til ca endel over, vet ikke hva som er maks som er behagelig til haspel jigging.

Pris har jeg ikke tenkt så mye på, men ikke så mye over 1000 pr stk kanskje.

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen andre tips enn Penn Torque?

Okuma Cedros 30-160g har veil. på ca 1500;-

Bruker både 90-200g og 30-160g till utleie ombord og vi har ikke klart og fiske sundt ein av dem kun ein stangring som ble tråkka på og d teller vel ikke..

Er flere her inne som har prøvd mine stenger og kan gi sin mening. Mye stang for pengene mener jeg og med ein lengde på 6" så kan du kaste forholdshvis langt med ein 80g skalle. Vi har kørt masse 10+ sei og også noen mindre kveiter på disse stengene uten problem.

Jeg hadde ikke vore redd og køre ein 50kg kveite på 90-200g stanga.

Jeg liker 30-160g stanga best og du kan fiske med vekter opp mot 200g med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 90-200 grams-stanga. Kanonstang, men sliter med å kaste noe særlig langt med den, synes ikke den fungerer særlig bra som kastestang. Ellers er den flott. Mulig den letteste varianten er bedre å kaste med?

Er enig den er jo ikke noen kastestang men for kortere avstand så går det greit.

Som ren kaste stang så bruker jeg ein Xzoga mastery på 8" og 100g kastevikt.

Dette er min absolutte favoritt til kasting etter seien har brukt min i tre sesonger nå og vet ikke hvor mange 10+ sei jeg (og andre) har fanget med denne stanga men d er mange. Vanskelig og tenke meg noe bedre for pengene. http://cgi.ebay.com/XZOGA-MASTERY-S80H2-Casting-Rod-MA-S-80H2-Spinning-/360354850707?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item53e6d2a793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.