Gå til innhold
Fiskersiden

Gammel krok fra Mustad,noen som vet hva slags fiske de er til? (bilde)


L K
 Share

Recommended Posts

Fikk noen kroker av en arbeidskamerat idag på jobben,som skulle være ganske gamle.

Noen som vet hva slags fiske de er beregnet for og når sånn circa de ble produsert?

Krokgapet er 30 mm.

krok1.jpg

Endret av L K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen kroker av en arbeidskamerat idag på jobben,som skulle være ganske gamle.

Noen som vet hva slags fiske de er beregnet for og når sånn circa de ble produsert?

Krokgapet er 30 mm.

Hei

Send bildet pr e-post til Mustad så får du sikkert greie på det. Vedlegg aktuelle mål og annen info du har:

E-postadresse: info@mustad.no

Lykke til

Endret av Holwell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville forundre meg om det var en linekrok i det hele tatt. forsyn/fortom på line er naturlig nok grove greier og var det defnnetivt før i tida. Da vil det være mer fornuftig med den vanlige "spade end"-løsninga enn et øye som fortommen må gjennom.

Kan det tenkes at det er en spesial krok for agnfiske etter f.eks Tarpoon? Den ser jo veldig forsegjort ut med navnet trykket inn. Kan kansje tenkes at "Hemingway og gutta" bestillte noe slikt fra mustad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk noen kroker av en arbeidskamerat idag på jobben,som skulle være ganske gamle.

Noen som vet hva slags fiske de er beregnet for og når sånn circa de ble produsert?

Krokgapet er 30 mm.

krok1.jpg

Har du vurdert å kontakte Mustad? Hadde vert artig å høre tilbakemeldinga. Jeg tror som sagt det er en krok for "mindre" big game, som Tarpoon, Tuna, wahoo og lignende. Synes den korte stammen, kombinert med agnor langt bak, og relativt kraftig streng, kan tyde på dette. Det faktum at de også har brukt resurser på å stanse inn merket i krokstammen, tror jeg er et tegn på en forsegjort krok, brukt til sportsfiske. Mulig det kan være et samleobjekt?

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra Mustad nå.

Dette er en Kendelkrok beregnet på agnfiske både i sjøen og ferskvann var svaret.

Det var kansje ikke det mest spesifike svaret, men med navnet på kroktypen går det sikkert and å finne litt mer info på nettet. Sånn umiddelbart ser jeg at det skal være "kendal"..

Endret av Maritim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.