Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til å få sjøørret på sluken


Recommended Posts

Finn deg en en favoritt sluk og kast sveiv stopp sveiv stopp.Har også hatt bra resultatter med å sveive så fort at sluken bryter vannflaten. Men det beste du kan gjøre er å fiske masse Lykke til. :thumbsup::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger noen tips til å få sjøørreten til å bite.

Så da trenger jeg litt tips til hvilke agn jeg bør bruke og div andre tips:-)

Takk på forhånd :thumbsup:

Sorry hvis jeg spør dumt, men har du satt deg inn i sjøørretens levevis (hvilke plasser den er å treffe på til hvilke årstider, hva den beiter på, osv)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry hvis jeg spør dumt, men har du satt deg inn i sjøørretens levevis (hvilke plasser den er å treffe på til hvilke årstider, hva den beiter på, osv)?

Dette hørest meget interessant ut!

Jeg er en ivrig fisker, men har aldri klart å nøstet opp i leveviset til sø. Er det noen artikler/bøker etc. som er å anbefale?

Er mer enn villig til å skaffe meg mere informasjon og lage meg noen "kjøreregler" innen dette området da jeg har mange favorittplasser hvor det blir tatt store mengder sø og laks i perioder.

Håper på gode tips!!

Mats-Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hørest meget interessant ut!

Jeg er en ivrig fisker, men har aldri klart å nøstet opp i leveviset til sø. Er det noen artikler/bøker etc. som er å anbefale?

Er mer enn villig til å skaffe meg mere informasjon og lage meg noen "kjøreregler" innen dette området da jeg har mange favorittplasser hvor det blir tatt store mengder sø og laks i perioder.

Håper på gode tips!!

Mats-Ove

Merkelig at det ikke renner på med tips her... :fish: Jeg er ikke rett person til å komme med tipsene, sorry. Men når det kommer til sjøørret bugner det jo av materiale, nesten så det er litt i overkant. Vår egen Ingar Heum sin "Sjøørretboka" kan jo kanskje være et sted å begynne? Har ikke lest den selv, men han lager jo erfaringsmessig fine bøker.

Er jo en del skarpskodde sjøørret fiskere her på forumet, som sikkert har masse erfaring å dele. Min erfaring rundt det å lokke ut info av spesialistene (uansett sjanger) er at det nytter ikke å spørre a la "Kan ikke dere komme med noen tips til meg da?" :lolu: Man må gjøre litt research først på egenhånd, gjøre seg litt erfaringer og gruble litt, og deretter begynne å stille litt mer detaljerte og "avanserte" spørsmål. Eller kanskje enda bedre, lansere en teori (med begrunnelse). Hvis først en ekspert hiver seg utpå, er det fort gjort at flere gjør det, og da kan det bli en gull-tråd ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen generelle tips:

Bytt plass ofte. Er det bitevillig fisk der biter den som regel raskt.

Unngå å skremme fisken med å gå oppreist ut på nes, vading, store plask på stille vann etc.

Prøv om morgenen fra rett før soloppgang.

Fisk relativt lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.