Gå til innhold
Fiskersiden

Diamond jig head


palkr
 Share

Recommended Posts

Synes Kinetic varter opp med mye fint om dagen. Denne måten å rigge jigghodet på har jeg sansen for. Kroken havner lengre bak, og mindre brekkstang. Hadde likt den bedre hvis øyet ved kroken var sveisa, men må nok teste lell :o

Diamond_Jighead_2011.jpg

http://www.kineticfishing.com/data/media/Diamond_Jighead_2011.jpg

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt. Jeg synes de har anstrengt seg for å lage en egen vri på den. Hakuma er helt klart originalen, men jeg synes den er finest til agn. Kinetic Diamond jig er optimalisert for gummi, og der tror jeg den blir riktig fin. Gitt at kvaliteten er god da.

Grattis med dagen Carla! :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser poenget ditt. Jeg synes de har anstrengt seg for å lage en egen vri på den. Hakuma er helt klart originalen, men jeg synes den er finest til agn. Kinetic Diamond jig er optimalisert for gummi, og der tror jeg den blir riktig fin. Gitt at kvaliteten er god da.

Grattis med dagen Carla! :)

Her er jeg enig - at "leddet" mellom hoveddel og krok er flyttet såvidt langt bak vil hindre bevegelser i shaden minimalt... Og når jeg tenker på det... dette leddet må da kunne skjøtes enda lengre bak med et stykke mono eller en svivel eller hva som helst som tåler det... :lolu: På denne måten vil man med en stor shad kunne sette kroken langt bak uten å miste bevegelse... Kult!

Gratulerer med dagen C... :bow:

Endret av Thomcon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kopi av Hakumas flyvende øye det der vel ?

http://www.skittfisk...aspx?plid=48715

img_-187069328_0_Big.jpg

Hakumas flyvende øye er en smart forbedring av tradisjonelle kullejigger med fast støptekroker. Den har allikevel minuset med at å klemme kroken fast mot øyet får det til at den brekkes ut lett(uansett lengden på stammen) .Flere andre kommer i ettertid med ennå bedre forbedringer-oppdateringer . Jeg kan ikke se at Kinetik sin er en kopi av flyveøyet . Denne er utvilsom en kopi dog forbedret med svivel:

247500_400p.jpg

Bare synd at Hakuma ikke klarte seg som bedrift og måtte avvikle .De lagde høykvalitets varer !! Det er alltid trist når de små innovative forsvinner, fordi mange av de store ikke la dems produktkonsepter være i fred :)

Til slutt er det ingen som gidder å utvikle....med sporstfiske miljøet som taper. Ha det i bakhode før dere handler klare etterlikninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg enig - at "leddet" mellom hoveddel og krok er flyttet såvidt langt bak vil hindre bevegelser i shaden minimalt... Og når jeg tenker på det... dette leddet må da kunne skjøtes enda lengre bak med et stykke mono eller en svivel eller hva som helst som tåler det... :) På denne måten vil man med en stor shad kunne sette kroken langt bak uten å miste bevegelse... Kult!

Gratulerer med dagen C... :lolu:

Man har noen fine ekstramuligheter med denne ja. Setter også pris på øyet på undersiden, øker mulighetene.

Trist med Hakuma ja, de lagde flotte produkter. Nok et eksempel på at gode produkter og ideer ikke alltid er nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist med Hakuma ja, de lagde flotte produkter. Nok et eksempel på at gode produkter og ideer ikke alltid er nok.

Hakuma tok seg "råd" til å bruke topp råvarer og produserte i Europa, noe de fleste andre ikke gjør både for å spare kost og ikke minst tjene mer . Når flere av de store hiver seg på produktkonsepter som de har skapet og har større mulighet til å komme ut på markedet (bedre priser mot butikene) da faller bort en god del av den viktige omsettning for å kunne fortsette .

Ja, enig med at det ikke holder kun med gode produkter og ideer. Regner allikevel med at Hakumas produktene blir overtatt av andre , da produktene er gode, dog blir det sannsynligvis produserte der alle andre produserer og må regnes med at kvaliteten blir deretter :lik resten. Er man lik resten , så skiller man seg ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakuma tok seg "råd" til å bruke topp råvarer og produserte i Europa, noe de fleste andre ikke gjør både for å spare kost og ikke minst tjene mer . Når flere av de store hiver seg på produktkonsepter som de har skapet og har større mulighet til å komme ut på markedet (bedre priser mot butikene) da faller bort en god del av den viktige omsettning for å kunne fortsette .

Ja, enig med at det ikke holder kun med gode produkter og ideer. Regner allikevel med at Hakumas produktene blir overtatt av andre , da produktene er gode, dog blir det sannsynligvis produserte der alle andre produserer og må regnes med at kvaliteten blir deretter :lik resten. Er man lik resten , så skiller man seg ikke ut.

Men nettopp fordi kina-kopiene er billigere og dårligere, burde det jo egentlig være liv laga for en produsent som satser på ekte kvalitet. Kopiene vil jo ta markedsandeler en stund, til den dårlige kvaliteten blir avslørt (her inne f.eks.). Nordmenn er jo pengesterke også, og personlig vil jeg mye heller ha 2 originaler i fiskekassa mi, enn 20 kopier. Men det er sikkert ikke lett i praksis, man må jo ha en god del ryggdekning pengemessig for å holde ut under sånne forhold. All respekt til de som tør satse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.