Gå til innhold
Fiskersiden

Stangdeler


Dr.Nub
 Share

Recommended Posts

Svigerfar mente at han for mange år siden hadde en kontrapsjon som han brukte til å få delt stanga når hann holken satt for godt fast i hunn holken. Man "skrudde" fast stanga over og under skjøten i denne saken som så delte stanga.

Hm, vet ikke om dette var mulig å forstå, har aldri sett en slik sak selv, men vet noen om slikt fortsatt finnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerfar mente at han for mange år siden hadde en kontrapsjon som han brukte til å få delt stanga når hann holken satt for godt fast i hunn holken. Man "skrudde" fast stanga over og under skjøten i denne saken som så delte stanga.

Hm, vet ikke om dette var mulig å forstå, har aldri sett en slik sak selv, men vet noen om slikt fortsatt finnes?

Kan ikke hjelpe deg akkurat med dette utstyret.

Har du prøvd å holde stanga godt fast bak knærne dine?

Hold knærne dine helt samlet først for så å vide dem ut. Dette fungerer for meg bestandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes hvertfall to tråder om dette fra før, men kan gi deg mitt tips:

Kaldt vann på hunn-holken, anti-skli materiale (eller oppvaskhansker) og så skru hann-holken ut rett etter at hunn-holken er tatt vekk fra den rennende springen. Det har funket begge ganger jeg har hatt stenger som har sittet dønn fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en sånn dings i Danmark for 3-4 år siden. Kom med noen bråkjekke kommentarer om hvilke pingler det var som trengte sånt.

Noe jeg måtte svelge som råstekte kameler da jeg gikk inn på bussen med en udelt 14-foter noen år senere

Endret av Ølgylt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, har sett de trådene om deling av gjenstridige stenger (den ene var faktisk svært underholdende lesing :lolu: ). Når jeg får stanga fra han skal jeg nok klare det, men han er likevel klar for å skaffe seg en stangdeler som han mente var ganske så genial.

He he leste første innlegget ditt en gang til nå, og ser at du spør etter en sak for å få stanga delt. Det hadde gått meg forbi ved første lesning. Dårlig med google-treff, men fikk opp ganske mye på "Fabian Stang deler ut pris" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å ta en kikk på den patenten. Må innrømme at jeg hadde vært skeptisk til å klemme fast karbonstanga mi i et apparat som deler stenger som i utgangspunktet sitter dønn fast. Med mindre de gjør noen annet smart, som ikke klemmer rundt klinga....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.