Gå til innhold
Fiskersiden

Okuma Solterra Speed Jig


Sjarkarn
 Share

Recommended Posts

Var innom vaapen andresen forrige uke for og få kjike på stanga jeg hadde sett meg ut for en mulig partner til androsen. Jeg skal være ærlig og si at jeg ble litt skuffet, stanga var stiv og føltes ikke helt rett i mine hender. Så ga Ørjan meg den nye Solterra stanga for og kjenne litt på den..å fy f*** for en stang! Pene detaljer, kraftige ringer og en aksjon jeg ikke har sett(eller følt) maken til! Ørjan lekte kveite på rett sia av stanga og vi bøyde stanga ganske drøyt, og det uten å nesten kjenne merkbar motstand??! Sliter enda og skjønne hvordan dette er mulig, men alt jeg kan si at det er en rå stang som virkelig virker som et fantastisk hjelpemiddel for en som går etter storfisk. Kjemper du med en 100kgs kveite med denne tørr jeg nesten garantere at du ikke blir halvparten så sliten som med en "normal" stang.

Skal kjøpes og skal prøves!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro rett til torshov sport dagen Andros ankom til Norge, og plukket med meg en Solterra Speed Jig i samme slengen. En utrolig flott kombo dette. Stanga passer meg perfekt, med den litt lange endebutten. Snella er også en historie for seg selv, perfekt harmoni og ergonomi. Har aldri hatt en stang og snelle kombo i hånda som føles så riktig. Okuma har virkelig fått det til. Igjen.

Men det er litt pussig at stanga kun finnes i Norge, i følge Google. I følge okumafishing.com eksisterer stanga ikke i det hele tatt :D

Var det SG stanga som var stiv?

Endret av palkr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom vaapen andresen forrige uke for og få kjike på stanga jeg hadde sett meg ut for en mulig partner til androsen. Jeg skal være ærlig og si at jeg ble litt skuffet, stanga var stiv og føltes ikke helt rett i mine hender. Så ga Ørjan meg den nye Solterra stanga for og kjenne litt på den..å fy f*** for en stang! Pene detaljer, kraftige ringer og en aksjon jeg ikke har sett(eller følt) maken til! Ørjan lekte kveite på rett sia av stanga og vi bøyde stanga ganske drøyt, og det uten å nesten kjenne merkbar motstand??! Sliter enda og skjønne hvordan dette er mulig, men alt jeg kan si at det er en rå stang som virkelig virker som et fantastisk hjelpemiddel for en som går etter storfisk. Kjemper du med en 100kgs kveite med denne tørr jeg nesten garantere at du ikke blir halvparten så sliten som med en "normal" stang.

Skal kjøpes og skal prøves!!

Deler denne oppfatninga med deg. Likte solterraen umiddelbart og det blir vel kjøp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare istemme.

Jeg gikk lenge og siklet på en solterra før det gikk opp for meg at jeg pga økonomi måtte vente litt med å investere i havfiskeutstyr. så det ble en lawson som absolutt duger til mitt fiske, men når jeg skal putte peng i det skal det ha kommet noe skikkelig digg for å utkonke solterraen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er litt pussig at stanga kun finnes i Norge, i følge Google. I følge okumafishing.com eksisterer stanga ikke i det hele tatt :D

Du finner den på side 24 i denne katalogen fra Okuma, legg merke til at de skriver Jigg og ikke Jig.

http://www.svendsen-sport.dk/eCatalogue/Okuma/flash.html#/20/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner den på side 24 i denne katalogen fra Okuma, legg merke til at de skriver Jigg og ikke Jig.

http://www.svendsen-sport.dk/eCatalogue/Okuma/flash.html#/20/

Hei, den finnes faktisk! :thumbsu: Men det var sparsommelig med info da. Ser også at de har utelatt den letteste vektklassen av Cedros. Bra de legger mer energi i produktene enn i katalogen. Men det er vel gjengs, ingeniører er jo som kjent flinkere enn markedsfolk.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.