Gå til innhold
Fiskersiden

Abbor i siste AoF


Gjest Fisker'n fra Eik
 Share

Recommended Posts

Gjest Fisker'n fra Eik

Noen som så den svære abboren i siste Alt om Fiske..? (nummer 4 2011..) Den var sykt svær... Håper jeg får en sånn en gang :goodjob: Jeg lurer på hva som har best odds... abbor over 2kg eller 11 rette i lotto.. :rofl:

Endret av Fisker'n fra Eik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som har best odds... abbor over 2kg eller 11 rette i lotto..

Det er nok MYE lettere å få toppgevinst i Lotto enn å få en tokilosabbor... I løpet av de nesten 45 årene jeg har fisket har det vel kanskje bare blitt tatt et tjuetalls tokilosabbor i Norge, selv har jeg aldri vært i nærheten, enda så mye jeg har fisket ETTER abbor. Nye Lottomillionærer dukker til sammenlikning opp nesten hver helg... ;)

Som statistiker må jeg her presisere litt. Naturligvis er det mange fler som spiller Lotto enn som fisker etter abbor. Dette gir seg utslag i statistikkene. Men likevel er jeg helt sikker på at dette ikke vil kompensere fullt ut, dersom man forsøker å kontrollere for dette som det heter. For fiske handler litt om dyktighet også, i motsetning til Lotto som bare er flaks. Og de som fisker etter abbor, gjør gjerne en helhjertet innsats over lang tid. Likevel er det altså bare en håndfull heldiggriser som klarer mesterstykket å bryte den magiske tokilosgrensen på abbor, kanskje den største utfordringen man kan begi seg ut på som sportsfisker i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.