Gå til innhold
Fiskersiden

Seibonanza


Sigve A
 Share

Recommended Posts

Igår planglagte Sølvreven tur til Muruvika i Hommelvik og jeg, Veg og Raga ble lett med! Alle vet jo at man får fisk med Silver og Raga.. :)

9:15 idag ble jeg hendtet opp av Reven og vi dro videre og hentet Litsjreven. Vi ankomm Muruvika i 9:45 tiden og vi rigget raskt opp stengene. Silver knalte tidlig til med kjempeoveraskelse på sluken :) Han ville gjerne si hva det er selv, men det har noe med laks og gjøre :)

Jeg og Veg gikk bortover mot flyplassen og testet slukstanga imens Reven tok seg en kopp kaffe. Fisket startet tregt men etter en 45min nappet det i stangen min og jeg ser noe blankt før det forsvinner.. Derfor ble det litt håp og Reven smatt opp fra hulen sin og badet sluken ;) Noe senere nappet det rolig og sterkt i stanga til Veg og fisken gikk rett ned. Etter en veldig fin fight på lettstanga mi som er 4-14g landet Veg fisken sin. En fin sei på 2kg skulle bli den første fisken.. Like etter runner det på makrellen min og en sei til på 2kg kommer opp etter hard press for å få den over tangbeltet.

Jeg gikk bort til Silver og inviterte han med på SeiBonanza. Han kom raskt og like etter sto alle stangene i full spenn! :dribble: Reven hadde ikke tid til noe annent enn å filme meg og Veg som kjørte fine seier. Kjapt av kroken og kaste kjapt ut og smokk! der sto begge stengene i full spenn igjen! I all seien ble det også en fin overaskelse på stangen min. En SØ på 1kg som fortsatt feiter seg opp i sjøen nå. Det ble til 8-10 seier, 2 av Reven Og vi mistet hværtfall dobbelt så mange etter at de kjørte seg fast i tangen.

Så kom Raga og fisket ble betydelige treigere... <_< Noe napping ble det men han hadde vell skremt all fisken :fish: Vi spiste litt mat og nøyt solen og en cola B) Jeg, Veg og Silver begynte og pakke sammen og Raga skulle prøve litt til. Det ble en tung tur til bilen med 10kg sei for Veg :bow:

Takk for en finfin tur Sølvreven, Veg og Raga :jig:

PS: Veg og Silver har film og bilder som blir lagt ut senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en flott tur i flott påskevær :) Skikkelig moro å møte en seistim med lettspinnutstyret :) Var nok mere opptatt av å fiske enn å få tatt bilder idag. men her er seipersen din :)

5635387700_de5240bc5d_b.jpg

for ikke å glemme mine da. alle disse var vel over min gamle palepers :dribble:

5634808821_73d1319a3f_b.jpg

ny pers for meg ligger nuh på 2,2kg. Ingen monster men er fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg var visst med på turen jeg også :)

116382_s.jpg

Laksesild !

Men fortvil ikke kjære fans, som evt. synes synd på reven. Det vil komme videoer, flusst med videoer ! Og myttji rålæn underholdning :)

For det ble litt Texas oppe på berget der vi stod en stund ! Jeg hadde iallefall full sjau med å filme gutta trene opp armmuskulaturen til laksefisket starter. Og jeg må si jeg er mektig imponert over hvordan de kjører fisken. Så dette lover godt ;)

Kan kjøre på med gromfisken først da, knallfin s-ø tatt av Sigve (igjen) på dupp og agn av et eller annet slag. Anslo den til ca. 1 kg. Du var heldig på dette bildet Sigve :)

116384_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øhh :)

Har du fått laksesild?

Hehe, neida, ikke på stang. Bare lureri ! Er sikkert ikke mange som har denne på artslista (?) Vanskelig å få på kroken. Den lå stein dau inne på fjæra, og kunne ikke dy meg. Bare for å markere min suksess på fiskefronten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo riktig flott ut. Havblikk og allting. Men hvor var fluestengene? Sei på enhånds er gøy!

Raga kom med fluestanga, men da var det for sent. Men det hadde gått fint når det stod på som verst. Så ofte 2-3 sei komme opp like utenfor tangen ved bergene og jaget etter sluken.

Ikke redigert disse videoene, så her er det ekte vare :D Med kommentarer og følelser og greier.

Kan nevne at Raga fikk en knallfin s-ø etter at vi dro. Han ble igjen for å grille med darlingen.

Det var dødt når vi kom på fjæra, men like før full flo ble det fart i strømmen rundt bergene ! Og da kom seien, og den forsvant etter 1 times hektisk fiske. Og strømmen avtok på full flo.

Endret av sølvreven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, dette var jo skikkelig morro så det ut som.

Hahaha...Genial den svikten i knærne allerede 6 sekunder ut i den siste videoen. Er vel VegSigve som desperat prøver å fungere som støtdemper, når strået av ei fiskestang blir for veik på et heftig seiutras. :D

Sølvreven Seireven klarte ikke å dy seg ser jeg, og måtte kjenne litt på seiutrasene. Hahah..gammel gærning!

Skjønner jo egentlig den, de er jo spreke på slikt lett utstyr.

Endret av Rigor Mortis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, dette var jo skikkelig morro så det ut som.

Hahaha...Genial den svikten i knærne allerede 6 sekunder ut i videoen. Er vel sigve som desperat prøver å fungere som støtdemper, når strået av ei fiskestang blir for veik på et heftig seiutras. :thumbsup:

fixed :D

Endret av veg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, dette var jo skikkelig morro så det ut som.

Hahaha...Genial den svikten i knærne allerede 6 sekunder ut i den siste videoen. Er vel VegSigve som desperat prøver å fungere som støtdemper, når strået av ei fiskestang blir for veik på et heftig seiutras. :D

Sølvreven Seireven klarte ikke å dy seg ser jeg, og måtte kjenne litt på seiutrasene. Hahah..gammel gærning!

Skjønner jo egentlig den, de er jo spreke på slikt lett utstyr.

Ja, så det jeg også! :thumbsup: Hahah, ser ikke bra ut men må jo gjøre alt for å dempe strekket på 0,20 mono :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturlig reaksjon dette med svikt i knærne. Ser mange laksefiskere som gjør det samme :D

Nå er ikke jeg så nøye med utstyret da på disse turene. Altfor stor og kraftig stang egentlig til slikt fiske. Men det var moro å se Veg på litj-stanga si :thumbsup:

Han hadde jaggu dreisen på disse seiene, og just. av clutch. Kjørte dem hardt, og lot dem kjøre ifra seg en stund og ut fra tangbeltet. Og peiset dem så opp i overflata og dro dem over tangbeltet. Jeg var for spjælete og ville småkjøre dem en stund, som ofte resulterte i at seien kjørte seg dønn ned i tangen og løsnet. Men det var jo moro da. Skulle prøve noen kast mellom filminga, men da stod plutselig Sigve og kjørte på en. På stanga mi :o Så det gikk litt hett for seg mellom alle slukene som satt igjen i tangbeltet. Tiden var dyrebar, og hadde ikke tid til å sette på ny sluk !

Bra trening for smålaksen i sommer dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.