Gå til innhold
Fiskersiden

Stor Abbor.


Bronzie
 Share

Recommended Posts

Stor abbor finnes i flere av vanna i nærområdet.

Hersjøen: leverer mye bra fisk og det går rykter om enorme abborer der (båt nødvendig sommerstid).

Andelva: fra merra og ned til bønsdalen har levert stor abbor hvert år av noen lokale fiskere. Ettersom gytetida nå nærmer seg kan du fort treffe ett realt texas-fiske hvis du klarer å lokalisere gyteområdene.

Transjøen: meget godt potensiale for stor abbor, men lenge siden jeg har hørt om gode fangster derifra. Kan fort være fordi færre og færre fisker der.

I hurdalsområde finnes det noen skogstjern som inneholder noen få digre purker, men der må man virkelig treffe riktig.

Endret av gullfiskern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens!

Jeg bor på Eidsvoll og fisker en del i området rundt her, men jeg trenger noen gode råd om hvor jeg kan finne stor Abbor.

Har mange gode plasser for godt Gjørs og Gjedde fiske, men mangler en god Abborplass.

Noen som kan hjelpe?

Hei mann, mulig du kan hjelpe meg ut med gjeddetips? Har hytte på gullverket rett ved siden av Holsjøen så er mye oppi der, er det noen gode gjeddevann i nærheten som du veit om? Ja det er off topic, tar selvkritikk på den :) Jonas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mann, mulig du kan hjelpe meg ut med gjeddetips? Har hytte på gullverket rett ved siden av Holsjøen så er mye oppi der, er det noen gode gjeddevann i nærheten som du veit om? Ja det er off topic, tar selvkritikk på den :) Jonas

Hallå Jonas.

Har fiska en del i Holsjøen selv og jeg har hatt et brukbart Gjeddefiske der oppe, men det beste gjeddevannet her oppe er faktisk Nordfløyta etter min mening.

Der har du bra tjanser for gjedde på 5kg+

Jeg fisker mest Gjedde i Øiern da det er den råeste plassen jeg veit for svære purker.

Det er mange vann her oppe som holder Gjedde, men de har en tendens til å produsere fisk av liten størrelse.

Takk for tipsene Gullfiskern.

Tar med meg kanoen en tur til Hersjøen i mårra tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene Gullfiskern.

Tar med meg kanoen en tur til Hersjøen i mårra tenker jeg.

Har ikke prøvd der noe særlig så tidlig på sessongen. Er ett vann med mange potensielle gyteområder, og det å treffe på akkurat rette plassen er nok ikke lett. Ett mer typisk midt/-sensommervann. Men hvis du har flaks så kan du jo virkelig treffe på ett godt fiske, og det har vert jo høytrykk over en lang periode, noe som er gunstig. Prøv helt i nord eller ved den store grunna (nedsunken øy) som ligger i sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Nei det gikk litt skeis. fikk ikke takstativet til bilen i tide. Får det i helga og da blir det tur. Har vært en del i snekkervika i øyern for å se om jeg kan lure noen store gjeddesugger, men de er midt i gytinga så det er ganske så treigt om dagen det også.

Tror det kommer til å bli heeeelt Texas der nede om noen dager.

Har sett så mye stor gjedde der nede nå så det må bare bli bra når de er ferdige med å gyte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tisjøen/Vålsjøen på Minnåsen har en del pen abbor. Mista en særs pen en der i fjor under forsøk på jerk etter gjedda!

Kleivtjønn lenger nord skal visstnok også ha bra abbor.

Og er du ekstremt tålmodig finnes noen skikkelig store i Buråstjønna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.