Gå til innhold
Fiskersiden

Malangen


potbelly
 Share

Recommended Posts

;) Den 5 mai skal jeg noen dager på Malangen brygger. Har leid båt. Noen forslag til fiske plasser, eks Torsk, Sei, Uer, Steinbit, Kveite, Spette, Hyse.

Det er jo ikke all hverden langt ut til åpent fravann heller. Og pr. nå er det meget bra langtidsvarsel. Så jeg tenkte å benytte et par dager på sjøen, men totalt blank i område. Ser det er mye leire og mudder inne i fjorden med et par grunner med sand og skjell bunn. Samt litt topper etc. Så er det noen som har noen tips så er jeg takknemlig. Har tilgang på kart etc.

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å få den ytterste båten på brygga, noen lengre inn er et reint Helv****... å legge til med, husker ikke hva det heter, men vist du går nordover til halvøya som stikker ut og på grunnene rundt den fikk vi bra med sei. Ellers er det en fantastisk bar der med søte bartendere! bare styr unna jägerbomba...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å få den ytterste båten på brygga, noen lengre inn er et reint Helv******... å legge til med, husker ikke hva det heter, men vist du går nordover til halvøya som stikker ut og på grunnene rundt den fikk vi bra med sei. Ellers er det en fantastisk bar der med søte bartendere! bare styr unna jägerbomba...

:D Muligheter for "havmus":)!? Hvor lang tid bruker du fra Malangen og ut til åpent hav?

Det er 19 fot Kværnø(alu) med 60HK. Tenkte om en skal prøve noen Kveiteplasser. Mye fine grunner med kort vei til dypt vann. Eks ved Tronskjær/ Stubban område der det åpner seg ut om det er vær til det, men muligens for langt å kjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Takker for alle Pm er og gleder meg til et par dager med fiske. I går tok de to kveiter og en stor steinbit på Malangen. Samt at det er mye stor torsk inne. Så jeg ser frem til å teste litt. Krysser fingrene for at man ikke fryser inne....4 grader nu. Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slutt å klag, er jo full sommer her oppe=)

:D Ikke jeg som klagde, men en "sambygding" av deg... Blåser i tempen bare det ikke blåser 10s/m...Her var det over 20 i dag....+grader..

Har med meg min DAM Hydroguard premium, topplue og hansker. skal nok overleve:)

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja, er lett og begynne og syte, men man velger jo selv og bo her! åhh.. ikke mer en 20...joda

Hehe ja så lenge bjørefetta er en del av sommer utrustningen overlever man alltid

:D Ser det begynner å svinge litt rundt i Troms. Stor Kveite på Torsvåg her om dagen. 148,9kg eller der omkring...Hadde vøri noe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, været er ikke så ille, det eneste som kan være plagsomt er at du opplever full sol, overskyet, regn, hagl og sludd i løpet av en time=)

:shifty: Det er klart det er fort skiftene, men drar det i hyssingen så kan været gjøre akkurat som det vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forøvrig er vel været stort sett det eneste som er bedre i oslo....

Det er helt fantastisk fiske der oppe!!!

håper du får noe fint i fiskeferien,skitt fiske.

:shifty: 13 gutter, og ikke alle er fiskere, men ut skal vi og de. Så blir det vel en hardere kjerne som står mer på. Moro blir det. Og en fin tid å fiske på føre varmen og hovedbøle av turistfiskerne kommer!

Endret av potbelly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan gikk det egentlig? smile.gif

:) det gikk fint, men ble ikke fisket så alt for mye. Tiden ble litt knapp. Men siden det var mange som normalt ikke fisker var torsken i sentrum. Mye fin torsk, men ikke de aller største. Vi var nok litt for langt inn. Det var noen russere som dro når vi kom. De hadde fått 3 kveiter. Alle var vel mellom 15 og 20. Så mulighetene var der. Et meget flott sted. Og rene luksusen. 2 bad og badstu på rorbua.. I hvertfall var hotellet meget meget fornøyd med omsetningen... De bukket oss ut når vi dro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.