Gå til innhold
Fiskersiden

Polaoid briller


andref
 Share

Recommended Posts

Heisann. Jeg er også på jakt etter nye fiskebriller (polaroid) og er villig til å legge litt i potten for å få meg noe skikkelig denne gangen (billige er ikke verdt pengene har jeg funnet ut).

Amber er det et merke eller en farge på glasset :)

Noen anbefalinger på noe som sitter godt og som du faktisk kan se noe med?

Endret av Tequila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden hadde jeg noen "skytebriller" med Rodenstock "Aktiv gul" glass. De økte kontrastene under jakt noe sinnsykt, spesielt i gråvær og flatt lys. De så ikke ut, skittengul på farge som de var, men de var helt utrolige til jakt - og svært gode i elva også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv på utkikk etter mitt første par med fiskebriller så jeg spør her i stedet for å lage en ny tråd.

Noen spesifikke å anbefale? Oakley blir for dyrt for en førstegangskjøper. Tenker pris på 4-600,-. Kommer vel til å bli mest brukt i noenlunde klart vær så "amber" er vel det jeg bør gå for når det kommer til farge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv på utkikk etter mitt første par med fiskebriller så jeg spør her i stedet for å lage en ny tråd.

Noen spesifikke å anbefale? Oakley blir for dyrt for en førstegangskjøper. Tenker pris på 4-600,-. Kommer vel til å bli mest brukt i noenlunde klart vær så "amber" er vel det jeg bør gå for når det kommer til farge?

Ja fiskebriller det bør man absolutt ha! For noen dager siden hadde jeg en ilter ørret (640g) på kroken, som etter hvert klarte å sette kursen inn i et tre som lå ca. en meter under vann. Den svømte over og under stammen og flere greiner. Tenkte at nå er det over og ut, men utrolig nok klarte jeg å manøvrere den tilbake og ut fra treet igjen. Etter å ha landet fisken tok jeg av solbrillene, og kunne konstantere at treet overhode ikke var synlig uten briller. Hadde på meg et par Shimano Lesath briller som jeg synes fungerer veldig bra i både sol, overskyet vær og tidlig skumring. De har en naturlig fargegjengivelse som også gjør de velegnet til generell bruk, men du vil nok dra litt færre damer med disse enn med et par Oakley-briller.

Har ellers hatt mange ulike ganske rimelige briller som alle har fungert bra. Lurt å ikke svi av for mange grunker for oss som har en tendens til å glemme igjen, miste eller tråkke på brillene med jevne mellomrom ;-)

Endret av mono
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbriller med polariserte glass trenger ikke være dyre i det hele tatt. De beste jeg har er noen billige plastbriller fra Fox, mener også å huske at brillene som fulgte med i AoF for et par år siden fikk mye skryt. Kjøp heller flere billige par enn et dyrt. Så kan man ha et par liggende i bilen, et i den ene fiskeveska og et i den andre. Pluss noen par liggende og slenge her og der. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Kjøp ikke dyre solbriller. Du kommer til å miste de før eller siden, Selv om du har nakkesnor. Setter du de på capsen eller lign og går i kratt så er de en saga blott.

Som Oz nevner så kan du finne helt ok pola briller for noen hundrelapper. Selv har jeg et par Polaroid til en 5-600 som er laget for formålet(kjøpt hos optiker). De er lette, godt glass(plast) og har god skjermin og sitter godt på hode. Jeg forstår de som må bruke briller og kjøper seg polabriller med styrke som koster litt. Men bare rene solbriller ville jeg funnet noen helt greie med litt god bredde og som skjermer litt for sola fra siden. Guideline har noen helt ok bla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Kjøpte et par shimanobriller i fjor, men ikek samme kvlitet som enkelte abdre billigbriller. Det ser man særlig at glasset ikke er jevnt nok.

Interessant. Hvordan går du fram når du sammenligner jevnheten på 'glasset' til diverse briller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på en brillebutikk og kjøp orginale polaroid briller... koster 5-700.-

Har "hørt" at det å lage polariserings glass er meget billig så d man betlaer for er nok kvalitet på glass og innfatning. men oppmår ikke mere synlig havbunn!

Endret av Glenners
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.