Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefisket i år... Hvor og når?


Vilhelm
 Share

Recommended Posts

Nysgjerrig på hvor andre skal fiske, og hvor de har tenkt seg...Som vanlig vil mesteparten av laksefisket mitt pågå i Namsen.

For meg starter sesongen på Veiumtoppen den 1 juni, og 2. juni blir det enten Urstad eller Lilleøen. Kommer ann på hvordan vannstand og lakseoppgang bli. Utover er ting litt uklart, bortsett fra 16-24 da jeg blir å holde til på Øvre Melhus....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, det blir min faste uke 32 på Øvre Sæter i Surna, + at jeg skal presse inn et par turer til Orkla. Blir vel en tur i månedsskiftet juni/juli og noen dager før jeg stikker over dalen til Surna.

Første uka i september er det Rauma og så var det snakk om en høsttur med Tommy Vik i Nord-Norge for å dra noen grove SØ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Nysgjerrig på hvor andre skal fiske, og hvor de har tenkt seg...Som vanlig vil mesteparten av laksefisket mitt pågå i Namsen.

For meg starter sesongen på Veiumtoppen den 1 juni, og 2. juni blir det enten Urstad eller Lilleøen. Kommer ann på hvordan vannstand og lakseoppgang bli. Utover er ting litt uklart, bortsett fra 16-24 da jeg blir å holde til på Øvre Melhus....

Venter bare på en innbydelse[ ;) ] går greit å ta det i sammen med turene mine til Gaula [ :) ] [ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde iallefall jeg gjort...

for min del går turen først noen turer i mandalselva i sone 2. så når det begynner å komme inn litt fisk, så fisker jeg i lygna og kanskje audna resten av sesongen. blir selvsagt endel turer til mandalselva også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av MP

sitat:Opprinnelig postet av NoCatch

Blir den sedvanlige Åfjordturen i juni. Tredje året nå - de to første årene har gitt 0 fangst[:0]

Den som gir seg er en dritt...

Hva med å vurdere et annet sted...?

Har bommet marginalt med oppgangen disse to turene. Har kjørt laks begge turer. Hovedoppgangen har kommet en til to uker etter at vi har forlatt åstedet.

Flytter nå turen til siste helgen i juni. Det som trekker er at man kan oppleve et kalasfiske uten like i disse elvene om forholdene klaffer (som i mange andre elver selvfølgelig). Og så er det jo veldig fint der oppe, små elver, enhåndsstang og gangavstand til fiskeplassene (hikk)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Velle

Nå er det bare 27 dager igjen før neste laksetur...aah!

Årdal 20 mai, og 25 mai (første dag etter fredning)

Mandalselva 3-5 juni

Mandalselva 10-12 juni (usikker, men møye mulig)

Bjerkreim 15 juni (usikker pga begrensning på sesongkort)

Muligt det blir en lang tur på 5-6 uker i midtnorge; gaula, orkla, verdal, stjørdal osv...osv...osv.

På høsten blir det stort sett Bjerkreim hvis sesongkort. Hvis ikke blir det alle de andre småelvene rundt i distriktet, Dirdal, Frafjord, Sokna, Vikedal,Figgjo, Espedal. Kansje en suldals plugg hadde gjort seg?

joda, skal nå bli laksefiske i år også...

----------------------------------------

Største villaks i år: 5,0 kg

Største o-laks i år: 4,0 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øvre vibestad 1 juni namsen

så et par døgn i drammenselva før det igjen bærer til namsen

20juni krukårn

21juni grong

22juni ytre vibestad

23juni hekten

24juni hildrum

25juni øvre vibestad

26juni øvre vibestad langvald

så har jeg kjøpt 4-5 kort i drm elva utover i sesongen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er meget heldig som har Øvre Vibstad 1.juni... et meget godt vald. Ellers har du hekten 23 ser jeg...har du/rodd fiska der før? regner med det er båt dere skal fiske fra, og heknin(lokalspråk) er ikke å tøyse med på høy vannstand...Har også god tru på hildrem på god vannstand..her har jeg rodd utrolig mye, og er et spennende vald når det går laks. har dere langvald her m/øversiden av brua, eller kun fra nedenfor? Ytre vibstad har jeg også rodd en del. langt vald på 1800meter,men i mine øyne mye dødvann....fisket her er best øverst, utenfor båtplassen ved høyspenten og på nord side nederst.... Lykke til [ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Du er meget heldig som har Øvre Vibstad 1.juni... et meget godt vald. Ellers har du hekten 23 ser jeg...har du/rodd fiska der før? regner med det er båt dere skal fiske fra, og heknin(lokalspråk) er ikke å tøyse med på høy vannstand...Har også god tru på hildrem på god vannstand..her har jeg rodd utrolig mye, og er et spennende vald når det går laks. har dere langvald her m/øversiden av brua, eller kun fra nedenfor? Ytre vibstad har jeg også rodd en del. langt vald på 1800meter,men i mine øyne mye dødvann....fisket her er best øverst, utenfor båtplassen ved høyspenten og på nord side nederst.... Lykke til [ ;) ]

har fisket alle valdene i mange år,har fisket hekten på flom,hildrum fisker etter min mening best på flom spesielt vis reina går stor har langvald fra ranem å ned til reina,det beste valdet etter min mening er øvre vibestad det fisker bra på alle vannstander fikk et år der 23 laks på et døgn største på 9kg mye smålaks men bra allikevel selfølgelig hekten på rett vann med oppgang kan overgå det meste.har tru på at det blir bra santhansuka i år pga mye snø i bjørgefjell,lierne å namsfjell men er litt mer urolig for åpeninga kan fort være for mye vann,kaldt vann slik at fisken ikke går sæleg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

øvre vibestad 1 juni namsen

så et par døgn i drammenselva før det igjen bærer til namsen

20juni krukårn

21juni grong

22juni ytre vibestad

23juni hekten

24juni hildrum

25juni øvre vibestad

26juni øvre vibestad langvald

så har jeg kjøpt 4-5 kort i drm elva utover i sesongen

ser du skal på krukåren, det er en av sonene jeg jobber som guide i [ ;) ]

er det hos namsen fishingcamp du har bestillt eller er det hos noen av de andre grunneierene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

øvre vibestad 1 juni namsen

så et par døgn i drammenselva før det igjen bærer til namsen

20juni krukårn

21juni grong

22juni ytre vibestad

23juni hekten

24juni hildrum

25juni øvre vibestad

26juni øvre vibestad langvald

så har jeg kjøpt 4-5 kort i drm elva utover i sesongen

ser du skal på krukåren, det er en av sonene jeg jobber som guide i [ ;) ]

er det hos namsen fishingcamp du har bestillt eller er det hos noen av de andre grunneierene ?

john heier ordner alt fiske for meg vært år,den 21 juni er ikke helt sikker på grong enda så vis du vet om noe ledig vald den 21 så hadde det vært fint,har du rodd mye på krukårn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.