Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefisket i år... Hvor og når?


Vilhelm
 Share

Recommended Posts

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

sitat:Opprinnelig postet av F. Mortensen

sitat:Hvor i orkla skal du i uke 26? drar til nedre ekeli i uka 26..

Fisker på Vella-Rikstad siste del av uka-starten av uka noe usikker...

Sleng en hilsen over elva i Bestefar-hølen da, hvis du ser en kortvokst tass som snubler lettere beruset rundt i vannkanten [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av F. Mortensen

Skal sende en sccccccccccchkålllll[ :) ]

Neida, som regel skilles alkohol og fiske.

Må si det begynner å krible nå.....[ :) ]

Du får sende en bayer over brekket.. Skiller du alkohol og fiske? Det er veldig fornuftig egentlig, det ble noen bad for mye for mitt vedkommende i fjor, hehe. Eller hva Tommy?[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe!!! ble et bad allerede første dagen ja[ :) ]men nå er du jo kjent for uortodoks vading uavhengig av promille MP[ ;) ] kan være greit å skille fiske og alkohol da sjansene for selvskading blir merkbart mindre[8D] også har ølen som regel for vane å stikke med strømmen nå vannstanden stiger[ :) ][ :) ][ :) ] men noen finner den igjen også[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel åpningen i Aagårdselven 1/6

En snartur til Orkla

Blitt invitert til Namsen i Juni

fra 9/7 -24/7 blir jeg opp i Nord i laksecampen vår. Turene blir i elvene:

Tana

Masjokka

Vesterelva

Laggo

VJ

Komagelv etter Blink

Kongsfjordelven

Så skal jeg sove om det blir tid [8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke så hekta på laks enda som mange av dere andre enda, men det er kun fordi jeg aldri har kjørt noen stor laks. Så i sommer tenkte jeg å bruke litt mer tid for å oppleve det. Har neon steder i sjøen i Grenland som skal kunne gi meg brukbare sjanser, men har fått noen tips om goplasser blant annet i skienselva.

Kanskje jeg skulle prøvd i Lågen eller i Drammenselva? Hvordan er mulighetene for å få tak i kort på kort varsel i disse elvene? jeg er ikke så nøye på om det er elv som fører stor laks heller forresten, det viktigste nå er å få en eller flere på kroken (laks altså ! :) )

Kanskje noen har gode tips til meg. Å være med folk som er kjent i elva på de første turene er vel heller ikke noe dum idè vil jeg tro..? Golfen står klar forresten, så jeg kan alltids kjøre meg noen langturer.

Hva med Mandalselva for eksempel. Noen jeg har snakka med mener de er oppskrytt etter den gode sesongen i 2002(?), men sikkert andre som mener det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummel sak det når du først har kjent kreftene fra en storlaks på stangen, kan fort bli avhengig[ :) ] Det er ikke så vanskelig og få tak i døgnkort i Drammenselva og har du lyst til og ta en tur dit i sommer, send meg noen ord på forhånd så kan jeg vise deg rundt på de forskjellige sonene. Regner med at mesteparten av sommeren blir tilbragt der i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ :) ]Begynner elvesesongen 1.juni i Etne; Torefoss. Men det blir sikkert eneste fisket i den oppskrytte , svindyre bekken. For meg har elvefiske de siste årene kun betydd Mandalselva, men nå i år er det litt usikkert om det blir tur på meg, Asmund skal yngle midt i den beste tiden der. Lurer på om jeg skal bli hjemme for å vise han sympati eller skal jeg være litt egoistisk og reise uannsettHe, he... det blir nok tur til Mandal i år også.[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Vilhelm

Nysgjerrig på hvor andre skal fiske, og hvor de har tenkt seg...Som vanlig vil mesteparten av laksefisket mitt pågå i Namsen.

For meg starter sesongen på Veiumtoppen den 1 juni, og 2. juni blir det enten Urstad eller Lilleøen. Kommer ann på hvordan vannstand og lakseoppgang bli. Utover er ting litt uklart, bortsett fra 16-24 da jeg blir å holde til på Øvre Melhus....

Jasså...du tror du skal fiske alene?? Kommer nok og puster deg fast i ryggen,,vil ikke ha meldinger soim sist...Pers..? ring meg og du skal høre min? Svar,,akter å slå din 19,1 kilo,,men ikke som deg som tok den på land med sikekrt grep i hjellene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.