Gå til innhold
Fiskersiden

Laksefisket i år... Hvor og når?


Vilhelm
 Share

Recommended Posts

Regner med dere bor oppe hos John og da.....har rodd for han et par ganger tidligere.. Reina ja...aldri sett den rein, så jeg kaller den for leira istedet...Ettersom det er bra med snø, og relativt kaldt om nettene enda, så trur jeg ikke man skal forvente at flommen kommer i mai..det jeg er bekymret for er om flommen i det hele tatt kommer før åpninga... i 2003 var problemet at det ikke hadde vært noen skikkelig vårflom, som hadde tatt med seg vinterstøingene ut, og båten min alene dro 46vinterstøinger....og ja, alle ble bønnhørlig satt ut igjen. I motsetning til hva fyllesvina på land gjorde..jubla for at de dro en vinterstøing. Så ut som et slakteri rundt dem. De ble ikke populære da grunneier kom nedover, og såvidt jeg vet, er de nå uønska på hans vald...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare få skyte inn her: jeg synes det er veldig bra at noen grunneiere bryr seg om slike situasjoner. Jeg er ikke så veldig godt vant med at grunneiere som eksluderer fiskere som haler på land støinger[} ;) ][} :) ] noe som er dumt, for man må sette en standard! Grunneierne er jo avhengig av å få så mye som mulig fisk tilbake igjen til elva senere, så en del eiere må nok ta seg selv i nakkeskinnet i slike situasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

øvre vibestad 1 juni namsen

så et par døgn i drammenselva før det igjen bærer til namsen

20juni krukårn

21juni grong

22juni ytre vibestad

23juni hekten

24juni hildrum

25juni øvre vibestad

26juni øvre vibestad langvald

så har jeg kjøpt 4-5 kort i drm elva utover i sesongen

ser du skal på krukåren, det er en av sonene jeg jobber som guide i [ :) ]

er det hos namsen fishingcamp du har bestillt eller er det hos noen av de andre grunneierene ?

john heier ordner alt fiske for meg vært år,den 21 juni er ikke helt sikker på grong enda så vis du vet om noe ledig vald den 21 så hadde det vært fint,har du rodd mye på krukårn

jeg har rodd på krukåren i 15 år så jeg kan vel kalle meg kjendt der ja[ :) ]

men hvis du tar kontakt med namsenfishing camp så er det nok ledig fiske tenker jeg

bare gå inn på namsenadventure.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av serator

Skal til Namsen; Sellæg 19.-23.juni. Skal fiske fra land. Fikk min første skikkelige laks i fjor, så jeg er ganske grønn.

hvor på sellæg skal du fiske fra land da ?

og hos hvem fisker du ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

øvre vibestad 1 juni namsen

så et par døgn i drammenselva før det igjen bærer til namsen

20juni krukårn

21juni grong

22juni ytre vibestad

23juni hekten

24juni hildrum

25juni øvre vibestad

26juni øvre vibestad langvald

så har jeg kjøpt 4-5 kort i drm elva utover i sesongen

ser du skal på krukåren, det er en av sonene jeg jobber som guide i [ :) ]

er det hos namsen fishingcamp du har bestillt eller er det hos noen av de andre grunneierene ?

john heier ordner alt fiske for meg vært år,den 21 juni er ikke helt sikker på grong enda så vis du vet om noe ledig vald den 21 så hadde det vært fint,har du rodd mye på krukårn

jeg har rodd på krukåren i 15 år så jeg kan vel kalle meg kjendt der ja[ :) ]

men hvis du tar kontakt med namsenfishing camp så er det nok ledig fiske tenker jeg

bare gå inn på namsenadventure.no

er ikke kjent på krukårn selv,er første gang jeg fisker det valdet,så jeg er interesert i en roer til å ro ei økt eller to den 20

høres jo ut som du er rette mannen å spøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

hvor på sellæg skal du fiske fra land da ?

og hos hvem fisker du ?

Bor i et hus ca 500 nord for fiskekiosken. Bodde i det store huset ifjor, skal bo i det lille i år. Skal fiske div. steder. Fra selve hylla, fra Småskjær, Storskjær, Sørløfta og på andre sida finskebukta?? Er ikke helt sikker på alle navnene... Det er en annen som ordner med bestillingene. Tror jeg så deg på kiosken i fjor. (Kjente igjen skjegget ditt når jeg så bidene fra Tøttdalen!!) Da var det svært godt fiske nedenfor oss - Krukåren. Du rodde kanskje der. Fisket med mark i fjor. Vi fikk 3 lakser, alle rundt 5 kilo, alle tatt i Sørløfta. En hadde på en stor en, den var fort over 10kg. Er takknemmelig for tips!! Går det forresten an å fiske med wobbler fra land på noe vis??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av serator

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

hvor på sellæg skal du fiske fra land da ?

og hos hvem fisker du ?

Bor i et hus ca 500 nord for fiskekiosken. Bodde i det store huset ifjor, skal bo i det lille i år. Skal fiske div. steder. Fra selve hylla, fra Småskjær, Storskjær, Sørløfta og på andre sida finskebukta?? Er ikke helt sikker på alle navnene... Det er en annen som ordner med bestillingene. Tror jeg så deg på kiosken i fjor. (Kjente igjen skjegget ditt når jeg så bidene fra Tøttdalen!!) Da var det svært godt fiske nedenfor oss - Krukåren. Du rodde kanskje der. Fisket med mark i fjor. Vi fikk 3 lakser, alle rundt 5 kilo, alle tatt i Sørløfta. En hadde på en stor en, den var fort over 10kg. Er takknemmelig for tips!! Går det forresten an å fiske med wobbler fra land på noe vis??

dere bodde vel sikkert i huse på gården hos kjell asbøll

når det gjelder å fiske med wobblere fra land så er det mulig, men da bør du vel helst ha noen wobblere som er kastbare, rapala har jo kommet med noen nye kastewobblere i år, så dem er jo en mulighet.

jeg har selv fått små laks på wobblere kastet fra land.

det er en fin plass oppe på den øverste sona til campingen som heter ristad der er det fint å fiske fra land, ellers så er jo sørløfta, suveren, men der er du avhengig av rett vannstand, noe som også gjelder for , nordsia og trongbergskjæret.

vhis du går inn på siden til namsenadventure så ser du kart over sonene og der kan du se de forskjellige plassene.

det er bare å ta kontakt når du skal opp så kan jeg vise deg litt hvis du lurer på noe[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

øvre vibestad 1 juni namsen

så et par døgn i drammenselva før det igjen bærer til namsen

20juni krukårn

21juni grong

22juni ytre vibestad

23juni hekten

24juni hildrum

25juni øvre vibestad

26juni øvre vibestad langvald

så har jeg kjøpt 4-5 kort i drm elva utover i sesongen

ser du skal på krukåren, det er en av sonene jeg jobber som guide i [ :) ]

er det hos namsen fishingcamp du har bestillt eller er det hos noen av de andre grunneierene ?

john heier ordner alt fiske for meg vært år,den 21 juni er ikke helt sikker på grong enda så vis du vet om noe ledig vald den 21 så hadde det vært fint,har du rodd mye på krukårn

jeg har rodd på krukåren i 15 år så jeg kan vel kalle meg kjendt der ja[ :) ]

men hvis du tar kontakt med namsenfishing camp så er det nok ledig fiske tenker jeg

bare gå inn på namsenadventure.no

er ikke kjent på krukårn selv,er første gang jeg fisker det valdet,så jeg er interesert i en roer til å ro ei økt eller to den 20

høres jo ut som du er rette mannen å spøre.

hvem har dere bestilt fiske av ?

er det hos namsen fishing camp så er det bare å gi beskjed der at dere vil ha meg som roer, hvis det er hos noen andre dere har bestillt, så må jeg se om jeg allerede skal ro den dagen, men hvis jeg er ledig så ror jeg gjerne på deg/dere[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

øvre vibestad 1 juni namsen

så et par døgn i drammenselva før det igjen bærer til namsen

20juni krukårn

21juni grong

22juni ytre vibestad

23juni hekten

24juni hildrum

25juni øvre vibestad

26juni øvre vibestad langvald

så har jeg kjøpt 4-5 kort i drm elva utover i sesongen

ser du skal på krukåren, det er en av sonene jeg jobber som guide i [ :) ]

er det hos namsen fishingcamp du har bestillt eller er det hos noen av de andre grunneierene ?

john heier ordner alt fiske for meg vært år,den 21 juni er ikke helt sikker på grong enda så vis du vet om noe ledig vald den 21 så hadde det vært fint,har du rodd mye på krukårn

jeg har rodd på krukåren i 15 år så jeg kan vel kalle meg kjendt der ja[ :) ]

men hvis du tar kontakt med namsenfishing camp så er det nok ledig fiske tenker jeg

bare gå inn på namsenadventure.no

er ikke kjent på krukårn selv,er første gang jeg fisker det valdet,så jeg er interesert i en roer til å ro ei økt eller to den 20

høres jo ut som du er rette mannen å spøre.

hvem har dere bestilt fiske av ?

er det hos namsen fishing camp så er det bare å gi beskjed der at dere vil ha meg som roer, hvis det er hos noen andre dere har bestillt, så må jeg se om jeg allerede skal ro den dagen, men hvis jeg er ledig så ror jeg gjerne på deg/dere[ :) ]

jeg har kjøpt fiske av john men han har kjøpt det av den som har det den dagen,vet ikke hvem det er,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

sitat:Opprinnelig postet av namsenlaks

sitat:Opprinnelig postet av Robert M

øvre vibestad 1 juni namsen

så et par døgn i drammenselva før det igjen bærer til namsen

20juni krukårn

21juni grong

22juni ytre vibestad

23juni hekten

24juni hildrum

25juni øvre vibestad

26juni øvre vibestad langvald

så har jeg kjøpt 4-5 kort i drm elva utover i sesongen

ser du skal på krukåren, det er en av sonene jeg jobber som guide i [ :) ]

er det hos namsen fishingcamp du har bestillt eller er det hos noen av de andre grunneierene ?

john heier ordner alt fiske for meg vært år,den 21 juni er ikke helt sikker på grong enda så vis du vet om noe ledig vald den 21 så hadde det vært fint,har du rodd mye på krukårn

jeg har rodd på krukåren i 15 år så jeg kan vel kalle meg kjendt der ja[ :) ]

men hvis du tar kontakt med namsenfishing camp så er det nok ledig fiske tenker jeg

bare gå inn på namsenadventure.no

er ikke kjent på krukårn selv,er første gang jeg fisker det valdet,så jeg er interesert i en roer til å ro ei økt eller to den 20

høres jo ut som du er rette mannen å spøre.

hvem har dere bestilt fiske av ?

er det hos namsen fishing camp så er det bare å gi beskjed der at dere vil ha meg som roer, hvis det er hos noen andre dere har bestillt, så må jeg se om jeg allerede skal ro den dagen, men hvis jeg er ledig så ror jeg gjerne på deg/dere[ :) ]

jeg har kjøpt fiske av john men han har kjøpt det av den som har det den dagen,vet ikke hvem det er,

okei, men det ser vi når den dagen kommer, men jeg stiller som sagt opp hvis jeg har anledning[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av Loomis

Blir vel fiske 1juni - 31 august i Orkla for min del.

+ litt kastekurs/guidejobbing i Surna. Får antagligvis muligheten til å fiske den kjente advokaten. Kan bli spennende har aldri fisket den før men ser frem til å prøve. Noen her som har fisket der kanskje ?

Har fisket på Øvre Sæter i Surna i 7-8 år nå og der har vi nedre halvdel av Advokaten. Nydelig brekk og en høl som alltid holder mye fisk. Dessverre litt rolig og blank der vi kan fiske, men helt herlig i innløpet. Kan jo nevne at fjorårets største laks fra Surna ble tatt mens jeg var der nederst på Advokaten.

Hølen var visstnok bedre før, var en flom for en del år siden som ødela litt. Selv har jeg aldri skutt gull-fuglen her, men blitt noen fine sjø-ørreter på natta. Skal dit i uke 32 så kanskje i sees! Du må gjerne hjelpe meg litt med kastinga, dro fram to-håndsen i forrige uke og teknikken var heller rusten [} :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest F. Mortensen

Nå er heldigvis det meste av fisket betalt[ :) ]

18.25 juni-Gaula

25-juni-2. juli- Orkla

17.-24. juli+påfølgende uke- Lærdalselva

6-8 døgn i Etneelva

Noen døgn i Fortunselva

Ellers mye fiske i Suldalslågen.[^]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av F. Mortensen

Nå er heldigvis det meste av fisket betalt[ :) ]

18.25 juni-Gaula

25-juni-2. juli- Orkla

17.-24. juli+påfølgende uke- Lærdalselva

6-8 døgn i Etneelva

Noen døgn i Fortunselva

Ellers mye fiske i Suldalslågen.[^]

Hvor i orkla skal du i uke 26? drar til nedre ekeli i uka 26..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok en del fiske i Bjøra fra 15.mai og frem til åpninga i Namsen. Skal fiske Grande/Rodum 1. og 2. juni. Hvis det ikke er for kalt i elva da. Kanskje en må prøve seg lenger ned i elva...muligens nedom Sælleg.

Ellers blir det nok en del fiske på litt forskjellige plasser både i Bjøra og Namsen i juni/juli.

I August går turen nordover, med noen fiskedøgn i Repparfjord elva, Børselv og Stabbuselva. Før turen blir kronet med 2 døgn i Alta.[ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper over åpningen i Bjøra i år. Vært der i mai i 5 år og kun tatt kaldt vann..

Starter i Forra, antagelig. Har vald der. Så blir det opp å ta storlaks på valdet i Gaula. For så å pendle over til orkla på valdet der. Innimellom blir det 3 rodøgn på værem uka før deg, Remy. Motsatt side for Seem. Mulig ei helg med roing i Tømmerås fossen i sanddøla. Vefna får også besøk utpå høsten, når sjøørreten har kommet på plass. Så ei uke rundt Mehamn, etter sjørøya og smålaks. Å har jeg litt flaks så blir det rodøgn i Nidelva også, men da skal jeg ha flaks.

Utenom det blir det sikkert en par turer rundt om i småelvene i trøndelag.

Blir kanon sesong!! [ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir åpning i Bjøra i år (18-22) har ikke vært der før så det kan bli spennede.

Håper å få prøve meg på et privatvald i Eira noen dager.

Kansje en helg på valdet til Heggem (med elbe, forhandler tur) vet ikke dato enda.

En helg på Borten/Losen.

resten av sesongen i Surna og småturer til elvene rundt med avsluttning i Sunndal i september. puuuhhh får håpe det er samlet inn nok + poeng på hjemmebane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.