Gå til innhold
Fiskersiden

Bjerkreimselva 2011


Helge S
 Share

Recommended Posts

ser at flom toppen er nådd og at elva synker, ikke er det meldt mer nedbør heller på et par døgn,

et par plasser som er verd å prøve er jo fjermedals hølen, den tåler masse vann, apelandshølen er en annenplass som også tåler masse vann,på gjedrem går det også å fiske på denne vannstanden

nedefor

elva kommer nok til å synke raskt nå og det er nok ikke lenge før den er nede under 100 kbm,

Okey :) fjermedal og apeland. Hvilken sone snakker vi da? 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja,

alle de plassene jeg har nevnt er i sone 3,

nå ser jeg at elva er på kraftig vei ned igjen, nesten gått ned 10 kbm bare i natt og det vil den fortsette med så i morgen er den nok nede på 8 tallet vil jeg anta,

glemte å ta med Trongane, der går jo bilveien helt intil elva, ligger rett oppforbi Bjerkreim sentrum.Både ovenfor og nedenfor kilen er gode plasser og her stopper fisken når det er mye vann.

ser at YR.no melder muligheter for nye regnskurer og hadde nok ventet til dette gir seg før jeg hadde prøvd lykken nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som elven skal opp igjen nå iløpet av helgen.

Jeg har fisket i Bjerkreimselva de siste 4-5 årene, som regel første

uken i juli. Og flere av årene har det vært varmt tørt vær og vannføring

som har gått under 20 kubikk/s. I år er det hvertfall vann nok, er vel

kanskje bare noen få dager elven har vært under 30 kubikk/s.

De årene vi har vært der så har det variert endel med hvor mye fisk vi har sett og fått.

Første året var det veldig bra første uken i juli. Men sist vi var der så var det ikke

så mye fisk som viste seg hvertfall.

Er det som man leser her bra med fisk i år og er det mellomlaksen (ca 3-5 kg) man ser mest av?

Smålaksen kommer vel for fult nå fremover kanskje.

Noen som kjenner elven og vet hvor den tidlige laksen egentlig gjør av seg utover i sesongen?

Går den opp i Svelavatnet og holder seg der eller drar den ennå lengre oppover elven?

Tror ikke det blir noe fiske på meg i år, synd nå som det er bra med vann.

Men får ta det igjen et annet år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Har ikke fisket i Bjerkreimselven tidligere, men fikk jo lyst å prøve etter å ha lest denne tråden:)

Jeg har lest litt på hjemmesiden til elven, og kom der over noe jeg ikke har sett tidligere. Under overskriften "Tillatt redskap" står det:

- Maks 3 spisser og en stang pr. fisker

Hva menes med maks tre spisser??

Noen som vet?

Mvh Jan Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 3 krokspisser.

Fisker du med dobbe og flue kan du fiske med en enkeltflue og en dobbelflue.

Skjønte du det nå?

Jepp! Men jeg synes nå godt de kunne skrevet krokspisser om det er det de mener, en kan jo tross alt bli utestengt fra elven om en bryter reglene. Jeg trodde kanskje det hadde noen med fortomsspisser å gøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at bjerken er ei stabil storlakselv som leverer år etter år.. :)

Øysteiinnnnnnnn storlaks er over 7 kg - ikke 0,7 kg..........

Men det blir mer fiske på meg i Bjerkreim og Tengs etter hvert tror jeg. Mangler 2 år for å bikke 20 år sammenhengende i Namsen og det må jeg ihvertfall ha med meg, men etter det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laksen går under 10 kubikk, men du skal være heldig for og treffe store flak med ny laks da.

Men er muligheter på denne vannstanden i sone 3, men ikke lett.

3b då, der meg og deg va.. er det muligheter der? eg giddei sje sløsa vekk ein tur på håpløse/vanskelige forhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ein fin tur i Bjerkreim igår.

Starta med flere fisker borti, før storlaksen dro på, viste sia noen ganger før den dro sin kos...

Etter dette fikk jeg 1 på 4,4 kg og en på 2,7, borti flere, og alt på makk. Såg ut som om det kom ny fisk over fossen jevnt og trutt de gangene jeg var der nede og kikka.

Ellers syns jeg at så lenge elva går på 20 + er den fin å fiske med alt utstyr, så har en mulighet til å ta en tur er det iallefall mye fisk å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.